Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

d-link DI-604 onlinespel problem


Rottweiler

Rekommendera Poster

Ok, jag ha två datorer kopplade till en DI-604. Jag vet var problemet finns men kan inte finna någon åtgärd. Jag har BBB och det innebär dynamisk ip tilldelning. När jag kopplar uppkopplingen direkt till en av datorerna sköter windows ip lånet. Lånet upphör efter en timme men då blir datorn erbjuden att behålla samma ip en timme till osv. Detta gör windows och därför fungerar allt som det ska. Kör jag däremot med 604 händer följande. Jag blir erbjuden samma adress men 604 vägrar och begär ny. Den begär ny varje timme. Resultatet blir att jag blir nerkopplad från allt som jag är uppkoplad mot med den ip adressen. Nerladdningar avbryts och jag måste logga in igen på spelservrar. Jag har provat nästan allt. Även boxen "renew ip forever", men inget hjälper. Det går bara att köra en timme i taget.

 

Någon som haft samma problem eller vet lösningen?

 

 

/Rottweiler

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag kör med en liten senare version av D-link men har ej dessa problem. En sak jag vet är att du inte skall köra renew ip forever.

 

Kolla om det finns firmware uppgradering hos D-Link.. Kanske kan lösa problemen.

 

/Stefan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag förstår att jag inte ska använda renew ochskrev det för att jag inte skulle få det svaret, jag har redan provat båda sätten. Jag laddade hem senaste firmware igår men det hjälpte inte. Tack ändå.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...