Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ljudskivor


Bertil

Rekommendera Poster

En cd-rom skiva med musik på är ungefär 350 Mb stor och det är ingen konst att bränna in. Jag vill bränna två olika skivor så det fyller upp hela den brända skivan.

Jag brände en audioskiva och brännaren bränner inifrån och ut medan min cd spelare läser utifrån och in så jag får vänta en halvtimma innan cd spelaren når musiken.

Tilläggas kan att det var den första skivan jag bränt så jag är nybörjare.

Bertils fråga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta, men spelades inte låtarna baklänges också? ;)

 

Hur gjorde du för att det skulle bli tyst den första halvtimmen? CD-skivor bygger ju på spår som letas upp av spelaren. Fylls inte skivan spelar inte det någon egentlig roll...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter mysko..?

 

En normal CD-skiva rymmer väl ca: 70 minuter musik. En del musik CD man köper innehåller betydligt mindre än så så visst kan man trycka in ett par låtar till från en annan CD om man vill.

Men det där om att skivan bränns innifrån och ut låter skumt. Vad använder du för brännarprogram? I normala fall brukar man inte behöva använda så mycket tankeverksamhet för att bränna en audio-CD. Programmen brukar fixa det utan att man behöver pilla själv.

 

MVH// Andersson

--

Faran är inte att datorerna börjar tänka som människor, utan att vi börjar tänka som de.

Sydne J. Harri

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det där om att skivan bränns innifrån och ut låter skumt

 

Nä, det fungerar så. Det som lät skumt var

 

min cd spelare läser utifrån och in så jag får vänta en halvtimma innan cd spelaren når musiken

 

Det råkar inte vara så att du brände en ca 350 MB datafil först då? CD-spelare brukar tolka dem som låtar och spela upp tystnad.

 

[inlägget ändrat 2002-11-18 13:06:00 av jonasn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det råkar inte vara så att du brände en ca 350 MB datafil först då? CD-spelare brukar tolka dem som låtar och spela upp tystnad.

 

Nä, det skulle jag knappast kalla tystnad, det blir ju bara gnissel och skrap, typ som när ett modem kopplar upp.

 

//Roger

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst att cd bränns inifrån och ut, rätta mig om Ni vet att jag har fel.

Den första skivan jag brände var en Elvis på 358 Mb, och jag vill utnyttja resten på skivan och så att den startar direkt. Hur gör man för att lägga till ytterligare låtar när man bränner, jag har neros brännarprogram av senare modell.

Jag har hämtat hem musik från Kazaa och försökte spela upp den i min cd spelare, det blev bara brus men i datorns cd rom enhet fungerade det utmärkt.

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.

Bertils fråga

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, det skulle jag knappast kalla tystnad, det blir ju bara gnissel och skrap, typ som när ett modem kopplar upp.

 

Min spelar iaf upp tystnad.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst att cd bränns inifrån och ut, rätta mig om Ni vet att jag har fel.

 

Nej, det stämmer bra. Jag svarar utförligare senare när jag har tid om ingen annnan har hunnit före.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hämtat hem musik från Kazaa och försökte spela upp den i min cd spelare, det blev bara brus men i datorns cd rom enhet fungerade det utmärkt.

Det beror på att du har brännt den som data-cd, vad du ska göra när du har mp3or på hdd'n är att välja musik(audio)-cd så ska du se att det funkar i din cdspelare.

I nero så har du ju en mätare längst ner som talar om hur mycket du får på den färdiga cd'n, så det är bara att lägga på tills att du få lika mycket som cd'n rymmer.

 

//Roger

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...