Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ljudskivor


Bertil

Rekommendera Poster

En cd-rom skiva med musik på är ungefär 350 Mb stor och det är ingen konst att bränna in. Jag vill bränna två olika skivor så det fyller upp hela den brända skivan.

Jag brände en audioskiva och brännaren bränner inifrån och ut medan min cd spelare läser utifrån och in så jag får vänta en halvtimma innan cd spelaren når musiken.

Tilläggas kan att det var den första skivan jag bränt så jag är nybörjare.

Bertils fråga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta, men spelades inte låtarna baklänges också? ;)

 

Hur gjorde du för att det skulle bli tyst den första halvtimmen? CD-skivor bygger ju på spår som letas upp av spelaren. Fylls inte skivan spelar inte det någon egentlig roll...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter mysko..?

 

En normal CD-skiva rymmer väl ca: 70 minuter musik. En del musik CD man köper innehåller betydligt mindre än så så visst kan man trycka in ett par låtar till från en annan CD om man vill.

Men det där om att skivan bränns innifrån och ut låter skumt. Vad använder du för brännarprogram? I normala fall brukar man inte behöva använda så mycket tankeverksamhet för att bränna en audio-CD. Programmen brukar fixa det utan att man behöver pilla själv.

 

MVH// Andersson

--

Faran är inte att datorerna börjar tänka som människor, utan att vi börjar tänka som de.

Sydne J. Harri

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det där om att skivan bränns innifrån och ut låter skumt

 

Nä, det fungerar så. Det som lät skumt var

 

min cd spelare läser utifrån och in så jag får vänta en halvtimma innan cd spelaren når musiken

 

Det råkar inte vara så att du brände en ca 350 MB datafil först då? CD-spelare brukar tolka dem som låtar och spela upp tystnad.

 

[inlägget ändrat 2002-11-18 13:06:00 av jonasn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser