Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Ti4600 2600kr

Weyland

Recommended Posts

Njae men 2983.00 kr vad jag kan se.

Eftersom Weyland rekommenderar det får jag känslan av att det är ett bra kort, väldigt bra. Men HUR bra? Bäst? Jämfört med Radeon 9700? Eller bara mest bang/buck eller vad man nu säger. :?

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

---

Pinsamt att återförsäljarpriset på Komplett är högre än det vanliga. :D

[inlägget ändrat 2002-11-17 21:46:22 av NoiseKiller]

Eftersom ett R9700 kostar nästan det dubbla så kan ni juh klura över vilket som förmodligen är bäst ;p

Men ja, tyckte det var ovanligt mkt bang-for-the-buck faktiskt, veckans erbjudande hos komplett.

Hittade några R8500 för runt 2000kr dock som är minst lika prisvärda... å ett par R9700 (non-pro) för 3000kr..

--

.Wey

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

[inlägget ändrat 2002-11-17 22:07:57 av Weyland]

Asuskortet verkar vara "bulk", dvs du får inga kablar, programvara eller dvi-i-adaptrar med (iofs får man ingen dvi-i-adapter med creativekortet heller ;) - annars tenderar juh asuskorten att vara aningen dyrare och anses av många vara lite mer kvalitativa helt enkelt.

Fast 2750kr.. 250 pix så har du ett R9700 och kan börja avnjuta anisotropisk filtrering och FSAA utan att kastas tillbaka till slideshowhastigheter.

--

.Wey

Denna grafikkortsdjungel gör mig åksjuk. :(

Morsan meddelade precis att det är aktuellt med en ny burk till henne - lillbrorsan i värsta spel-åldern ska även ha tillgång till burken. ;)

Det är ju ingen idé att snåla men ett 9700PRO kan vara svårt att försvara mot ett Ti4600 prismässigt. Men vaddå 9500? Jämfört med 9700..? Vart tog 8500 vägen? Det slog ju Gf4:or på rad.. Eller?

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz - piper om hjälp

Om det inte överträffar Ti4600 har dom ett väldigt dyrt budgetkort tycker jag... $350 är rätt mycket för den billigare varianten, lägg svensk moms på det och så vidare... :)

.wey

Vart tog 8500 vägen? Det slog ju Gf4:or på rad.. Eller?

Nja, det tror jag inte - GF4 kom juh ut efter R200? Radeon 8500 tävlade mot Gf3 Ti500. Däremot var de bra på olika saker, R200 hanterade redan då AA och aniso på ett mer prestandavänligbt sätt, utan att ge för mkt avkall på kvaliteten. Åså har/hade vi det här med tv-ut ;)

9500 verkar inte som någon höjdare rent prestandamässigt, däremot hanterar det juh AA och aniso på samma sätt som storebrorsan, vilket förstås är förmånligt i dylika prestandatester mot GF4.

--

.Wey

[inlägget ändrat 2002-11-19 16:08:33 av Weyland]

CJ Björkdahl

Jag har kollat marknaden och sett att det finns två kort som fyller "allas" behov.

Radeon9000Pro för den fattige gamern, alternativt den som vill ha ett bra allround-kort för en liten peng. (cirka 1300:-)

GF4-Ti4200. Det enda ekonomiskt vettiga valet för den som gillar att spela, och ändå inte vill tömma hela bankkontot på ett Ti4600. (cirka 1800 för ett "barebones" 64MB, 2000:- för ett vivo och 128MB.

Eftersom jag spelar relativt sällan, men ser mycket på divx, så lutar det åt Radeon..

Själv är jag jätteglad idag, då jag såg (när jag öppnade burken) att jag hade revision 5 av mitt moderkort. (betyder att jag kan sätta i en XP2200+ i december när jag får råd, och priserna sjunkit en del till.) Efter jul så sätter jag in ett nytt grafikkort samt en ny hårddisk. (stor men långsam, för alla nerladdade filmer)

Sen har man en dator som är någorlunda användbar något år till. (Väntar på 64-bit processorerna)

MVH

pedagogen

[inlägget ändrat 2002-11-20 18:28:50 av CJ Björkdahl]

[inlägget ändrat 2002-11-20 18:30:27 av CJ Björkdahl]

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...