Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tillbaks till W2k


Krille Krut

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har fått tillbaka min PC efter besök på verkstad. Inna fanns det win2k på HD men verkstaden vill vara hyggli (fattar int hur dom tänkt) och uppgraderade min 2k till XP. Den Xp-versionen äger jag inte licens på och kan inte ladda ned servicepack. Nåväl jag vill tillbaka till min w2k men det går inte. Jag kan installera men när det är dags att tanka ned servicepack etc så är det inte möjligt. Jag äger min windows 2000 licens och har kört den tidigare och på samma HD. Jag har kört fdisk och low format program som jag laddat ned från HDD-leverantörern men icke. Det går inte att uppgradera mitt 2000. Sajten säger bara att det finns inga uppdateringar för tillfället. Försöker jag köra via windows-katalogen får jag error + en kod.

 

Vad menas? Jag har ju min licens men det fungerar inte på denna HD - otroligt! Finns det dold info som har brännmärkt min HD så vill jag köra ntfs måste jag köpa en Xp-licens, fan jag tycker win2k lirar utmärkt! Vad göra?

 

Förslag någon - skall jag be verkstaden om en ny HD eller?

 

Hälsningar Freenose.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Herrejösses!

Gå tillbaka till verksta'n med din W2k-skiva och säg FIXA!!

Eller rättare sagt, ring dem och kräv att de hämtar NU.

 

/TN

 

[inlägget ändrat 2002-11-17 21:10:03 av Don Tomas]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Herrjösses!

 

Det minsta du kan göra är just begära en återställning til hur det var innan. Eller om du och verkstaden kom överrens om en uppgradering så kan du kräva en upplaga med korrekt licensnyckel.

 

Ett tredje - spännande alternativ - ta kontakt med Antipiratbyrån och anmäl firman. Ta även kontakt med konsumentverket i samma veva.

 

Om du fortfarande vill lösa problemet själv - välkommen åter. (ahha - ny hårddisk? Stor disk? Gammal dator? Klarar BIOS av sååå stoor disk? :)

 

/T

(moderator: Flytta denna tråd!)

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...