Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Asus Gf4 ti4600 hänger datorn


HeavyMental

Rekommendera Poster

Hej

 

Uppgraderar nyss mitt grafikkort från ASUS V7700 GF2 GTS 32 MB till ASUS V8460 GF4 Ti4600 128 MB , men har lite problem med det

 

När jag tagit bort de gamla drivrutinerna, stängt av och satt i det ny kortet bootar den upp som den ska och hittar mycket riktigt det nya kortet.

Installerade drivers från skivan som var med och startade om. Men då den kom så långt att när inloggninsrutan för win skulle komma upp så blev skärmen helsvart och den hängde sig totalt.. Tryckte reset , startade om i felsäkert läge, då funkade den, tog bort drivers igen, startade om, installerade sen nyare drivrutiner jag laddat ner från www.asus.com.tw .. samma sak där, installationen funkar och kortet funkar som det ska ända tills jag startar om, då låser den sig vid uppstarten.. nån som vet vad som är fel?

 

Har ett ASUS A7V333 moderkort med 512 MB Minne, har laddat ner de senaste Via 4in1 drivers för moderkortet men det hjälper inte.

 

vet att strömförsörjningen kan vara problem men jag har ett Zalman aggregat med "total power 300W" så tycker inte det bör vara problemet, och om jag låter bli att starta om efter installationen så funkar det fint, den har stått igång nu i snart 3 dygn och inga spel eller så krånglar, det är bara i uppstarten det inte vill.

 

Har skrivit till ASUS men dom verkar inte för raska med svaret, så jag tänkte om nån här vet nåt?

 

Mvh Jim

 

 

-------------------------

Illaluktande reklam....

http://nexxuz.jensite.com

-------------------------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

ASUS drivrutiner för GF-kort är oftast ganska så buggiga. Ladda ner istället ner Detonator från nVidia.

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

föregick dig litegrann efter tips från en kompis.

 

Nu hänger inte burken sig i uppstart, däremot kraschar datorn lite då och då :(

 

både när jag experimenterade lite med grafikinställningar och ibland när jag startat ett spel, men nästa gång ag startar kan det gå hur bra som helst, och inget spel har hittills kraschat när det väl kommit igång..

 

Datorn bara tvärdör och startar om, detta har hänt 3 gånger idag..

 

jobbigt det här..

 

 

-------------------------

Illaluktande reklam....

http://nexxuz.jensite.com

-------------------------

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Har du kollat att all hårdvara sitter som den skall? Att grafikkortet sitter ordentligt i sloten, PCI, minnen likaså.

 

Jag hade problem med min gamla AMD K6-burk. Den tvärdog också då och då. Öppnade burken och kollade alla anslutningar. Felet var oerhört simpelt: kontakten från nätaggregatet till moderkortet satt bara i "till hälften". Så det kan löna sig att kolla kontakterna och korten!

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min erfarenhet är tvärtom vad gäller ASUS-kort. Detonators strular hur mycket som helst medan man har större chans med ASUS modifierade drivare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

F*n har fortfarande strul med detta,

detonator drivrutiner funkar kraschar datorn ibland när jag gör nåt som ändrar upplösning och/eller färgdjup.

Tex när jag startar ett spel, kör igång tv-out eller ändrar det manuellt..

 

Skitjobbigt det här, provade idag att plocka ut ut kort efter kort, men den kraschade ändå och inget står i det systemloggen.

 

Mitt monitoreringsprogram säger så här om spänningarna i datorn:

+12V = 12.128

+5V = 5.053

+3.3V = 3.344

 

tempertaturer är med som det ska ingen del i datorn är över 45grader.

 

Någon som varit med om liknande? .. kan det vara så att mitt nätaggregat är för klent?

 

Får väl ta och seriekoppla med det gamla 300W jag hade och låta det ta hand om diskar osv :D

 

 

 

-------------------------

Illaluktande reklam....

http://nexxuz.jensite.com

-------------------------

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...