Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ISDN """Spara Pengar"""


Mik Pet

Rekommendera Poster

Det sägs finnas ett program som kopplar ner när ingen data skickats under en bestämd tid t.ex 10 sekunder.

 

Har man Telias ISDN abbonemang så slipper man uppkopplinsavgiften och då kan man spara pengar!

I och med att uppkopplingen sker så snabbt (bara några sekunder) när man har ISDN så kan man lungt stanna upp på en sida och läsa igenom den medan "programmet" kopplar ner anslutningen i bakgrunden. När man vill vidare så kopplas man upp igen!

 

Är det någon som vet vart man kan få tag på ett sådant program???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3Com har en låda "3Com ISDN Lans Modem" som gör detta helt utomatiskt. Vad gäller andra tillverkare som t.ex. Xircom (RealPort) så ingår detta i deras drivrutiner.

 

En sak värd att tänka på: Uppkopplingsavgiften styrs av vilken internetleverantör du har. Du måste begärar att få ett konto på rätt del av telias ISDN pooler för att slippa denna kostnad.

 

Men summan är: med automatisk upp/nedkoppling, plus som i mitt fall med 128 kbit internet, som dynamiskt kopplar upp den andra kanalen när lasten blir störe än en viss, av mig bestämd, nivå, ger markant lägre kostnader för surfande !!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset!!! Jag tog Telias DuoCom erbjudande med ett UCOM Nordic ISDN burk. Jag tror inte att jag fick med något sånt program, Telia lär ju inte vilja att man ska kunna få tag på nåt sånt!

 

Fler tips Uppskattas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...