Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Det bästa web spelet!!!


Kogo1

Rekommendera Poster

Det ÄGER!!
Nästan så att jag skulle kunna öppna en ny tråd i forumet Avreagera dig bara för att hoppa på det ungdomliga språket. Själv blir jag irriterad när brorsan säger nu ska jag äga lite i CS.

Vaddå ÄGA!? Ett skott i pannan är väl inte så j#a mycket att äga!?

Någon som har en bra förklaring på ursprunget till detta uttryck?

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och nu kan du vinna ett fint pris! (Warriors 2 har en tävling där man kan vinna priser om man gör reklam för spelet i någon gästbok eller dyl...) Grattis till ett meningslöst inlägg. Du kanske skulle ha beskrivit vad som är så bra med Warriors 2 istället??

 

----------

Ipsa scientia potestas est

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En språkvårdsforumfråga! Det kommer såklart från det amerikanska slanguttrycket "something owns" betyder att det är övermäktigt allt annat i dess kategori. Att äga i någonting är helt okej, men på senare hörde jag försvenskningen "sparkar stjärt" som en översättning av "kicks ass". Det är okej på engelska, för det är ett vedertaget slanguttryck (om slang kan vara vedertaget??) men på svenska... Det är bara pinsamt...

 

----

Cloudberry ownz u

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, så här är det.....

Att äga någon i spelsammanhang innebär att man totalt kontrollerar den andre spelaren genom överlägsen teknik eller vad det nu må vara. Kort sagt jag bestämmer helt och hållet när och hur jag vinner över dig, jag äger dig.

 

Spel som äger....Hmmm, tja spel som är svåra att slita sig från skulle väl kunna betecknas som "ägande", fråga vilken evercrack spelare som helst :)

 

 

-----> Cloudberry:

Appropå vedertagna slanguttryck, jag ser inget pinsamt i det, hur tror du att det svenska språket ska kunna utvecklas utan förnyelse?

 

Jahaja, dax för lunch :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel som äger....Hmmm, tja spel som är svåra att slita sig från skulle väl kunna betecknas som "ägande", fråga vilken evercrack spelare som helst :)

Okej - men då vill jag göra ett litet tillägg.

Kogo1,

Du borde ha skrivit Det ÄGER MIG!!. :D

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

---

Jag skriver som jag mår

[inlägget ändrat 2002-11-15 11:26:12 av NoiseKiller]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Errr, ja, jag brukar försvara att man har vedertagna slanguttryck, jag ville bara få en diskussion kring det =) Jag tycker språket SKA utvecklas, därför kan något äga... Men sparka stjärt vill jag aldrig mer höra, jag tycker det låter...konstigt.

 

----------

Ipsa scientia potestas est

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"om man gör reklam för spelet i någon gästbok eller dyl...) "

Är det inte det han har gjort här då?

 

Mvk K Arne S

_______________________________________________

 

Vad fanns före datorn? Predatorn...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"om man gör reklam för spelet i någon gästbok eller dyl"

 

Sådant tycker jag SUGER. Det förklarar emellertid följande inlägg:

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=359878

 

Utvecklarna vill tydligen skaffa sig dåligt rykte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...