Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Artikel

Hammaz

Recommended Posts

Många siter använder idag ett system för att visa sidor med en artikeldatabas, ett exmpel är expressen som har www.expressen.se/article.pgp?id=123456

Vad jag är ute efter är ett sådant script, jag har letat efter både färdiga script samt kodexempel, men har inte hittat, någon som vet var jag kan hitta dessa?

Helst PHP med mySQL men även Perl går bra

Det är väl bara att skriva ett??? Det blir ju lite meningslöst att göra ett generellt script eftersom det i allmänhet beror helt på applikationen hur man väljer att lägga upp databaser med mera. Läs någon introduktion till php samt sql så lär du dig snabbt att skriva ett eget.

Eller oxå laddar man ner en som redan finns. Jag själv går på den linje som MD skrev, jag skriver hellre en egen där jag kan göra vad som helst.

Hur som helst så finns det några stycken som man kan använda sig av om man inte vill ha total kontroll över layout och en massa andra grejer. Kolla till exempel på phpCMS, PHPNuke/PostNuke eller nåt.

Gör gärna en sökning på Google oxå, vilket ger en hel del resultat för dig att leta vidare på något Content Management system.

http://www.google.com/search?hl=sv&ie=ISO-8859-1&q=PHP+Content+management&btnG=Google-s%F6kning&lr=

--

Some say I am crazy..but the Voices in my head disagree...

Ok, CRM system är ju nåt helt annat än det jag tänkte på. Att göra en sida som läser in en get-variabel, och med hjälp av den hämtar information ur en databas som sedan skrivs ut är ju tämligen enkelt att åstadkomma.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...