Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Modem


Lindell

Rekommendera Poster

Ett inbyggt modem i en Compaq Presario har slutat att fungera. Den ringer upp men lyckas inte ansluta. Har testat med ett pc card modem och det fungerar. Är det vanligt att inbyggda modem slutar fungera, och vad finns det att göra åt det.

 

/Lindell

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Lindqvist

Hej!

Eftersom det ringer upp fungerar troligen modemet. Du skriver inte vad du kör för operativ, men om det skulle vara någon Windows version så har du alltid nummersändaren. Prova och se om du kan ringa upp t ex din mobil.

Prova skapa en ny anslutning mot din internet leverantör. Kolla så att du har rätt nummer. Ge oss lite mera information kanske!?

 

// Magnus

 

 

 

[inlägget ändrat 2002-11-13 10:47:48 av Magnus Lindqvist]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Lindell,

 

Det är väldigt frustrerande har varit med om exakt samma sak, fast på en Compaq Armada M700, compaq teknikerna var jävligt envisa o bråkade om att modemet inte va trasigt eftersom det ringde upp... men jag lyckades överbevisa dem.. jag öppnade datorn, tog ur det interna modemet ur sockeln, ersatte det med ett lika dant modem från en annan maskin. Och sedan fungerade då hur bra som helst att ansluta till en modempool.. Så stå på dej.. va hård mot compaqteknikerna..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag har provat pc card och de fungerade, och även provat andra anslutningar, så ligger problemet inte där. Jag använder XP. Någott jag märkt är att den tidvis är sen i uppringningen, så sen att telefonvakten hinner före, inte alltid. Om alla tre kryssrutorna i maskinvarufunktioner är avmarkerade, så ringer den upp som den ska, men får ej kontakt. Om man lyssnar blir tonen efter en stund entonig. Lyckas heller inte få modemljudet i högtalarna, utan lyssnar i ansluten telefon. Namnet på modemet enligt datorn är Generic softK56.

Det är vad jag kan komma på just nu.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog riktigt, men nu tänkte jag försöka lösa det själv, eller med hjälp av er. Som jag ser det så måste det vara instruktionen till vad modemet skall säga. Hur påverkas den, av drivrutinen eller?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...