Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

*suck* snart tröttnar jag på den här datorn...


kisumisu

Rekommendera Poster

ok...jag köpte ny dator

AMD xp 2200+

1 Gb Ram

Geforce 2 400Mx 64Mb tvout...

 

...har windows 98, men den fungerade inte i den här nya datorn (grafik kortet)..

Sedan testade jag Me inte heller den funkar..

Men så installerade jag win xp som hängde sig vid installationen...

ok..jag tömde hårddisken och installerade windows 2000 (original), då funkar de mesta...men så säger datorn nu att jag använt 2.45 GB...när man går in till "filhanteraren" markerar alla mapparna blir det bara 950 Mb...

Jag har en hårddisk på 80 Gb...provade ha win2000 på en partition på 20 Gb (men samma sak)...

Jag installerade Norton Antivirus 2001 och uppdaterade den till det senaste, men den hittar inga virus. Nån som har några tips? För jag har haft win2000 tidigare på en annan dator som bara hade 1 Gb hårddisk o då tog den ungf 700 Mb...

/David.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första har du en växlingsfil som är ganska stor eftersom du har mycket ramminne.

Du ser inte allt när du bara markerar dina mappar.

 

PS. Såg inte alla dina korspostningar förräns nu. De är inte uppskattade. DS

 

//Seb

 

- Min nya förbättrade signatur, Ultra Plus. Minst 3 ggr bättre än tidigare!

 

[inlägget ändrat 2002-11-12 14:18:41 av Seb S]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=358915

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=358918

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=358923

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=358926

 

Posta bara frågan EN gång...

 

/Joakim

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt! Ville bara få svar....

Så det är Ram minnet som gör det?

Då är windows 2000 mycket annorlunda....för hade 98 här (med dålig grafik)...den tog bara 400-500 Mb...o på gamla datorn hade jag 192 minne. Lite störande, klart jag har utrymme men jag tänker köra en image av allt på cd-skivor o då vill den ha massor med cd-skivor redan nu när jag bara installerat själva windowsen o drivrutinerna.

Går det att ändra växlingsfilen?

Mvh

/David.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklicka på Den Här Datorn, valj Egenskaper. Klicka fram Avancerat tabben, klicka på den översta knappen, "Performance Options" på Engelskt OS. Klicka sedan på Ändra knappen, där kan du ändra storleken på filen. Där står också hur mycket Windows rekommenderar, ett tips kan ju vara att följa det, och inte minska filen för mycket.

 

/Joakim

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tusen tack för hjälpen...jag har svensk version men jag hittade dit :)

Du tycks veta....Windows rekommenderar mig behålla 1534 Mb...behöver man verkligen så mycket?

Varför finns denna "växlingsfil"...borde den inte köra direkt till minnet när man har så mycket minne?

Linux (förlåt om jag blandar in)...har också nån sån det kallas Swap (men den ligger på separat partition som syns) där o en kille sa mig att det räcker med att jag har 128 mb-500 Mb för att jag har så mycket minne i den här datorn...

Fast jag förstår mig inte varför det måste finnas sånt...windows 98 har ju inget sånt (inte iaf så mycket)...:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan testade jag Me inte heller den funkar..

 

Vilket förmodligen beror på en bugg i ME som gör att det inte fungerar på maskiner med mer än 512 MB ram.

 

Hörde egentligen inte till ämnet, men kan vara bra att veta ändå.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmmm...Microsoft program tycks vara fulla av buggar...dyra system som sen inte fungerar...*SURT*....men är glad att jag inte köpte nåt os till den här nya datorn :)

Ska nog gå över till Linux redhat...gratis systemet som fungerar...krångligt, men man lär sig väl den också...för har installerat nätverk o win2000 hänger sig hela tiden då jag försöker kopiera filer från min gamla dator...:( o inga spel verkar funka i den heller...

jaja så är det med livet o datorer :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...