Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Svart skärm =(

Johan Forsberg

Recommended Posts

Johan Forsberg

När jag sätter på min skärm så blir den helt svart. Den knäpper till som den alltid har gjort men sen så kommer ingen bild, normalt så kommer det upp en text där det står "no signal" om inte kabeln skärmkablen sitter i men den dyker heller inte längre upp.

Alla kablar sitter rätt och datorn funkar bara om jag kör med min gamla 15" skärm. Är det dags att kasser skärmen eller går det att fixa???

• 2 weeks later...

Antagligen är något paj i skärmen.. Kanske något i strömförsörjningen eller HV-kretsarna?.. Var det en billig noname-skärm så hiva´n åt fanders bara..

Annars kan du fixa den själv om du är lite händig på elektronik, eller ge bort den till någon som vill åta sig fallet.

Glapp?

En liten "klapp" på sidan av skärmen kanske hjälper?

har det rykit från skärmen? Luktat illa? Flimrat konstigt?

Då är den nog död vid det här laget.

Om bara glapp så kan den ev. leva en tid till mha av lite konsgjord andningen (läs: klappar på sidan)

/T

• 6 years later...

När jag skulle sätta på min dator i söndags så var det dålig bild. sen efer ett tag så dog den. Jag testade att trycka upp sladdarna. Sen började skärmen att rycka och lukta brända kablar.

Vad ska jag göra? Ska jag öppna skärmen och byta ngt eller ska jag köpa en helt ny skärm?

Datorn är en hp och vi har precis köpt ut den. Försäkringen gick ut när vi köpte den.

Tacksam för svar så snabt som möjligt.

[inlägget ändrat 2009-01-26 16:06:03 av Mattiasd94]

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...