Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skrivaren tar för mycket papper


Jonas2

Rekommendera Poster

Någon som vet varför min skrivare (HP LaserJet 1100) inte nöjer sig med ett papper när jag skriver ut, den tar ca 5st sidor sammtidigt...???

Tacksam för hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriver den 5 sidor i följd, eller 5 papper i en bunt?

 

Är det i en bunt får du nog ringa service.

 

//Seb

 

- Min nya förbättrade signatur, Ultra Plus. Minst 3 ggr bättre än tidigare!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett vanligt problem, och mycket gammalt åxå...

 

Kolla med supporten.

Jag tror att man kan fixa det genom att byta ut nån del. Det fungar finfint ett litet tag.. Sen börjar den igen, så är det för mig iaf.

 

Tjoff

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp. det är ett erkänt(konstruktions)fel. däremot kan man beställa ett service kit utan kostnad. ska kolla efter länken. Postar den senare.

 

 

Här har vi den..http://195.92.173.150/en/HP_request_product.asp

[inlägget ändrat 2002-11-12 14:08:27 av stefanowich]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har 6 stycken såna skrivare och alla beter sig likadant.

 

Samma problem fanns på Lasjet 5L och 6L och HP valde att släppa ännu en skivare med samma problem.

Som tur var fanns den bara på marknaden en kort tid och har ersatts av de nya mycket oekonomiska 1200 serien.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du beställer kitet som jag lämnade länken till. Kitet är för skrivare som tar fler än ett papper och det finns för följande Laserjet modeller, 5l ,6l ,3100, 315, 1100, 1100A

http://195.92.173.150/en/HP_request_product.asp

Har du en skrivare som inte strula änn, så skulle jag ändå beställa, för skrivaren kommer så småningom få detta problem. Det kostar inget att beställa:)

 

Kan tiläga att kittet kommer med ett verktyg, allt man behöver göra är att läsa beskrivnigen och göra därefter så blir det så bra så

 

[inlägget ändrat 2002-11-13 23:22:10 av stefanowich]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen, jag har redan beställt ett kit, jag hoppas det stämmer att det är gratis, eftersom det är företagets skrivare så har inte jag lust att betala något :=)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

No problem.

Kostar inget det garanterar jag. beställde 10 l och 10 t, blev en storkartong som de får pröjsa frakten för:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...