Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Snabbt köpråd?


Weyland

Rekommendera Poster

En ny klientdator, mina krav är: tyst, liten, lättmekad (inga/få skruvar), minst en fullhöjds PCI-plats.

 

Väljer mellan:

IBM Netvista S42

Compaq Evo D510 (CMT)

Fujitsu-Siemens T eller L (sägs vara tyst, men tycker den är alldeles för stor?).

 

.wey

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, blev en Evo D510 - enda som fanns för omedelbar leverans :)

 

--

.Wey

 

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tyst, liten, lättmekad (inga/få skruvar), minst en fullhöjds PCI-plats.

 

Tittat på Creative SLiX eller Shuttle SS51G?

 

 

Shutteln finns till bra pris på http://www.datorbutiken.com. Kolla under barebone.

 

(1: såg inte att det var weyland som frågade)

(2: missuppfattade nog ifall datorn skulle användas *av* en klient eller *som* klient..)

 

 

 

[inlägget ändrat 2002-11-12 16:25:48 av jonasn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag funderade faktiskt på shuttle oxå, iofs inte seriöst, men tanken slog mig åtminstone :) ...kom på att chassit dels innehåller en del skruvar såvitt jag minns, samt är extremt bökigt att försöka serva kan man förmoda? (gammal design i miniformat, inte lika bra som ny design i miniformat typ? ;)

 

--

.Wey

 

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min sv25 har tummskruvar, 3st, som håller "locket" för chassiet, men det är bökigt att skruva, tight som f*n inuti :)

 

 

 

[inlägget ändrat 2002-11-12 17:30:08 av peter wa]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte desto mindre funderar jag på en sådan till hemmabion... har i alla fall inte hittat några bättre alternativ, förutom att hitta en tillräckligt snygg, trasig hifi/video-pryl att tömma på innehållet och bygga själv ;)

 

--

.Wey

 

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, som htpc duger den utmärkt, men då måste du byta fläktar. Dom som sitter i orginal låter olidligt högt, alla tre :(

 

TV-ut är heller ingen höjdare på det inbyggda kortet, har för mig det blev borders (har ett PCI-kort nu)...

 

Edit: Kom på att det inte var borders, det var bara crappiga drivrutiner som medföljde som gjorde att jag hade problem att stänga av/på tv-ut. Men kör man den som htpc så har man ju konstant tv-ut vilket går att ställa in i BIOS :)____________________

/brorsan

http://www.brorsan.com

[inlägget ändrat 2002-11-12 18:36:42 av brorsan]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har jag övertag, eftersom jag tänker köra med VGA-utgången mot en projje (=absolut bäst bild ;)

 

Det där med fläktarna var lite störigt... humma.

 

.wey

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...