Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

JME data??


Kojak1

Rekommendera Poster

Är nog inte rätt forum för denna fråga men hittade inget bättre. Nån som kommer in på jmedata.se?? Eller är det min dator som krånglar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men kan du klicka in på internetpriser?? Det är där det inte funkar för mig, får upp första sidan, men sen är det stopp.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt.

Jag har också haft problem med att komma in på JME, men när jag nu provade att stänga av FW, som du sa, så kom jag in.

 

Voffö gör di på dette vise?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm... deras sida kollar tydligen på Referer-fältet av någon dum anledning.

 

Om er brandvägg blockerar Referer så kommer den att gå tillbaka till huvudsidan när man försöker välja något på deras huvudsida.

 

Ciao,

Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är möjligt att du kan stänga av just den här finessen i brandväggen (att den stoppar referer), men det är ju dumt gjort av JME, så jag tycker du ska prata förstånd med dem.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har redan mailat dom om det, blir besviken om de inte belönar mig på nåt vis för tipset. De förlorar ju ett stort antal kunder med detta problemet. Säkert många som tror att sajten är nere på nåt vis. Ett ati radeon 9700 skulle inte vara helt fel som belöning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JME mailade nyss, deras tekniker håller på och jobbar med problemet. Men de nämnde inget om nån tackgåva, kan man inte ens få en musmatta som tack?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Otack är världens lön :~)

En gång fann jag en butiksdörr olåst sent en söndag, ringde ägaren, väntade utanför. Han kom efter en kvart, låste dörren och försvann in i butiken. Inte kom han tillbaks med nån musmatta inte!

/Sixten

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahhh, det var så han resonerade, ägaren.

Men nej, dörren stod på glänt, på den tiden var jag helt ärlig. Och värd en belöning, en liten tv kanske, det var en elektronikbutik.

/Sixten

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade jag varit dig sixten, hade jag kastat en tegelsten genom rutan, och sen rekommenderat ägaren att investera i pansarglas.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade jag inte varit lika snäll dig, Kojak1, hade jag placerat lite elak kod på en viss server, och sen erbjudit mig att plocka bort den - mot rimlig ersättning, och då snackar vi inte några musmattor. :~)

 

/Sixten

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har det gått så långt att vi kräver ekonomisk ersättning för att vara goda, ansvarskännande människor? Kan man inte göra goda, vänliga gärningar utan att kräva någon motprestation? Fram för goda gärningar!

 

----------

Ipsa scientia potestas est

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"låste dörren och försvann in i butiken."

Genom en låst dörr?

Mvk K Arne S

_______________________________________________

 

Vad fanns före datorn? Predatorn...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande har inte JME löst problemet. För varje dag som går hinner jag handla hos andra för ett par tusen. Bäst de sätter fart om de vill tjäna några pengar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...