Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Jobbsökar-sidor??


subliminalaura

Rekommendera Poster

subliminalaura

Håller på att söka jobb inom IT-Branschen och önskar att folk kan ge mig tips på olika jobbsökar-sidor för IT. Liknande csjobb.idg.se.

 

Posta på, allt möjligt är välkommet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å för de som inte vet, Elan IT är alltså ett systerföretag till Manpower som hanterar it-bemanning, vilket jag fått för mig att själva Manpower inte gör ;)

 

--

.Wey - fick jobbet som sysse via Elan.

 

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har haft en från Elan IT på det företag som jag jobbar på, han verkade jäkla kompetent och han talade gott om sin arbetsgivare.

 

Sen är kanske frågan om man verkligen vill jobba inom bemanning i IT branschen?

 

IT branschen är ju redan ganska så stressig att jobba i, jag kan tänka mig att stressen blir ännu större om man jobbar på ett bemanningsföretag och kanske blir tvungen att byta arbetsplats nån gång i månaden? Bara spekulationer från min sida...

 

I annat fall så har jag själv bara goda erfarenheter av jobline och stepstone, testa att lägga in dig där och sök efter företag oxå!

 

--

Some say I am crazy..but the Voices in my head disagree...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, bemanningsjobb är juh en särskilt typ av tjänst - tycker man det är kul med variation så är det nog en höjdare. Men många bemanningsposter tenderar att vara betydligt längre än någon månad.. och jag blev juh anställd på företaget jag bemannade efter ett par månader, när jag visat vad jag går för :) (blev juh en helt ok löneökning samtidigt)

...så bemanning kan vara ett bra sätt att ta sig in på arbetsmarknaden.

 

Elan IT har jag bara goda erfarenheter av, de kör med samma system som Manpower för timrapportering och liknande, som är jäkligt smidigt. Intervjuaren var trevlig och handledare (PAn) ännu trevligare - allting andades 'vi bryr oss om vår personal, vi är inte konsultsnobbar' och så vidare.

 

--

.Wey

 

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- tycker man det är kul med variation så är det nog en höjdare.

 

True true!

 

och jag blev juh anställd på företaget jag bemannade efter ett par månader, när jag visat vad jag går för :) (blev juh en helt ok löneökning samtidigt)

...så bemanning kan vara ett bra sätt att ta sig in på arbetsmarknaden.

 

Så sant igen, man får gratulera till att du fick det jobbet!

 

<rant>

Anledningen till att jag själv tyckte så om bemanningsföretag är väl att jag brände ut mig ganska rejält förra året. Jag tror att det kan ha blivit värre om jag var från ett bemanningsföretag och aldrig riktigt visste hur länge jag skulle få stanna kvar på den arbetsplats jag hade.

</rant>

 

--

Some say I am crazy..but the Voices in my head disagree...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur känns det idag ?,hört att när man väl gått iväggen så finns det alltid kvar inom en ?,hoppas iaf att du mår bra idag.

 

/Matte

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är mycket bättre, men det är sant... ibland sitter man bara där och undrar varför man jobbar egentligen..

 

Jag sitter numer endast på 8 timmar, med möjlig övertid nån gång ibland (inför release)

 

Jag vet inte riktigt om jag gick in i väggen på det sättet som pressen har tagit fram det, snarare så att jag inte alls kände för mitt jobb längre, det blev tråkigt och jag kände mig trött, yr och andra konstigheter... Hrrmm, come to think of it.. det är väl ungefär så pressen sa det? :)

 

Jag kan säga att det känns skönt att få ha en 8 timmars arbetsdag och veta att man faktiskt kan gå hem efter 8 timmar. Numer är det enbart i undantagsfall som jag jobbar mer än så. Vill företagen ha något klart i tid så får de anställa mer personal så man slipper övertiden.

 

På den tiden då det gick åt skogen var det undantagsfall om man bara jobbat 40-50 timmar i veckan. Det handlade snarare om 80 timmar eller mer.

 

Se upp för sånt allihopa! Det är inte roligt att bränna ut sig...

 

--

Some say I am crazy..but the Voices in my head disagree...

 

 

[inlägget ändrat 2002-11-12 13:51:53 av Bj0rN]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ush, det låter inget vidare att drabbas av utbrändhet. Själv hade jag en kris när jag var arbetslös ett år efter Nackademin - och tog på mig alldeles för många frilansuppdrag som ett och ett rann över deadline.. riktigt hemskt var det då ett par månader, innan jag med lite hjälp ryckte upp mig och avsade mig nästan alla uppdragen (och en massa pengar förstås). Såhär i efterhand förstår man inte varför man inte agerade tidigare, men förmodligen är det så att före/runt ~20-årsåldern är det fullständigt normalt att bete sig så, men det blir raskt svårare att bibehålla tempot... bara en tanke? (eller så slutar man ha gymnastik för att man går ur grundskolan, och blir till en degenererad slöfock och tjockis - så tror jag nästan det blivit i mitt fall.. för stunden ;)

 

--

.Wey

 

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se upp för sånt allihopa! Det är inte roligt att bränna ut sig...

 

...kan tyvärr bara hålla med, jag levde länge med 80-90 timmars veckor, ingen semester och stark press,tyckte hela tiden att det var roligt att jobba och hade ingen tanke på att jag inte skulle orka.

..tillslut vägrade kroppen vara med på det.

Så tänk på att ta det lungt ni unga i IT-branschen. ...ingen är ovärderlig och priset är mycket högt om man får betala med en kvaddad kropp.

__________________________________________________

 

Den som ler när något gått fel, har redan kommit på vem han skall skylla på.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAHA, inget dåligt jobb, iofs så trodde jag först att du menade fotograf innan jag såg bildtexten, och fotograf är något jag själv sneglar på, det är ju kul som faan att fota! :)

 

--

Some say I am crazy..but the Voices in my head disagree...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men förmodligen är det så att före/runt ~20-årsåldern är det fullständigt normalt att bete sig så, men det blir raskt svårare att bibehålla tempot... bara en tanke?

 

Mm, jag tror det jag oxå.. själv är jag 26 nu, jag vet, ingen gammal och vis snubbe, men ändå, jag tror jag har lärt mig en del under den tiden jag har jobbat inom branschen. Jag började tidigt... redan -92 höll jag på med internet, då främst med Usenet, och jag har haft mitt eget IT bolag som faktiskt gick ganska bra, men jag tjänade inte de där miljonerna som vissa andra gjorde...

 

På den tiden kunde jag jobba hur mycket som helst utan att känna av det... Vadå, det var ju min hobby, jag fick betalt för att göra det jag tyckte var kul!!! Jovisst.. det är väl så nu oxå, jag tycker fortfarande att det är kul att jobba med IT, speciellt med det jag gör just nu, men ibland går det för långt, det är bara att inse, och se till att man inte går över den linjen...

 

--

Some say I am crazy..but the Voices in my head disagree...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är ju kul som faan att fota! :)

 

Roligt som hobby, ja. Tveksamt om jag skulle ge mig in på att försöka försörja mig på det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt klart har man valt fel "karriär" !

__________________________________________________

 

Den som ler när något gått fel, har redan kommit på vem han skall skylla på.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...