Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

CPU i topp


Danne W

Rekommendera Poster

Hej hopp,

Lite då och då får min dator tokspelet, när jag kollar aktivitetshanteraren så jobbar datorns cpu till 100%. Om jag tolkat det rätt så är det dfrgntfs.exe som spökar. Hur stänger jag av diskdefragmenteraren så den inte bara hoppar igång och - nej jag har ingen schemalagd aktivitet med ovanstående. Jag kör XP pro

Danne

Det du behöver när du behöver det......

 

[inlägget ändrat 2002-11-11 21:20:58 av Ghosten]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

diskfragmenterare brukar ta en hjäkla massa systemresurser i fråga. Kolla vad som autostartar med systemet med regedit. Kolla under

Local machine

software

microsoft

windows

current version

 

Under olika Run så ser du vad som autostartar. Ta bort det du vill ha bort. Bara markera och trycka på delete.

 

(Hoppas att mitt tips funkar på XP, det gör det i alla fall på win 9X.)

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Hoppas att mitt tips funkar på XP, det gör det i alla fall på win 9X."

Visst, det fungerar alldeles utmärkt i XP. Om man inte vill ta fram registereditorn, finns ett annat sätt att se autostartande program.

Skriv msconfig i Kör i Startmenyn, så finns en autostart-flik att redigera i.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Pedagogen,

Kan man släcka allt som du beskrev i regedit? Jag hittade nämligen inte ngt som såg ut att ha med defraggaren att göra. Vilket jäla snurr.. Var inne i regedit och hittade 7 st autostart sedan i msconfig och hittade 11 autostart, f*n det bara snurrar. Ska bli skönt att åka till Villamässan i Gbg och kränga lite stekpannor så man kan koppla av....

Danne

 

[inlägget ändrat 2002-11-11 21:48:13 av Ghosten]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Du kan i princip ta bort "allt" under Run. Givetvis finns det vissa man bör ha kvar, som exempelvis scanreg och scandisk. (För att försäkra sig om att man har "allt felfritt"..)

 

 

 

MVH

pedagogen

 

 

[inlägget ändrat 2002-11-11 23:25:23 av CJ Björkdahl]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
  • 1 year later...

 

Hej,

 

jag har samma problem. Men i mitt fall verkar det som procesen hänger sig eller något för den bara kör odch kör och snor hela minnet. Jag kan inte ta bort den heller. Hur gör jag för att stänga av den?? Jag måste kunna jobba (IT-avdelningen vet inte vad felet är utan vill ominst. datorn *suck*)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Tråden flyttad till WindowsXP

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder> moderator Dr Data|

 

Antingen är man en del av lösningen eller en del av problemet.

 

E Cleaver

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...