Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Omstart


matte77

Rekommendera Poster

Hej jag undrar bara en sak, min bror påstår att man skall starta om datorn så fort man har installerat ett nytt program, detta även om programmet inte säger att windows måste startas om. Stämmer detta eller är det bara hittepå?

/Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara hittepå (kul ord), iaf om du pratar windows. Programmet talar om ifall den vill omstarta datorn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Patrik Johansson-

Precis. Om ett program vill att Windows skall startas om så beror det bland annt på att programmet vill "registrera" vissa filer och inställningar som görs vid start av datorn.

 

 

/Neox -(Patrik J)

”Gravitation can not be held responsible for people falling in love”
- citat av Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Det är bara hittepå (kul ord), iaf om du pratar windows. Programmet talar om ifall den vill omstarta datorn.

 

Jag råkade ut för lite strul när jag trixade med Miranda och ICQ. Miranda talade inte om att datorn skulle startas om, så jag höll på att installera Miranda och avinstallerade ICQ för fulla muggar.

 

Nästa gång jag startade datorn igen så låste den sig precis när Skrivbordet kom fram. Kan ha varit något annat, men jag tror det berodde på att jag inte startade om mellan varven.

 

Windows måste väl ändå "tugga och svälja" mellan varven? :)

 

Angående detta, en sak som jag funderat på. Måste man starta om Windows när man uppdaterat NAV2002 med antivirusuppdateringar?

Det säger inget om en omstart, så jag funderar på hur man ska göra. Jag startar om, men det är kanske onödigt då?

 

---

/Stefan Eklinder

 

If you can’t make it, fake it.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående detta, en sak som jag funderat på. Måste man starta om Windows när man uppdaterat NAV2002 med antivirusuppdateringar?

Det säger inget om en omstart, så jag funderar på hur man ska göra. Jag startar om, men det är kanske onödigt då?

 

Jeppz. Onödigt. Den säger till om du behöver starta om, och det behövs bara när den har uppdaterat nån komponent av själva programmet, dvs inte virusdefinitionerna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Jonasn!

 

Tack, nu har du rätat ut mina frågetecken! :)

 

 

---

/Stefan Eklinder

 

If you can’t make it, fake it.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...