Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Bredbandshjälp

omöjligtva

Recommended Posts

Bredband från BBB och PC med Windows XP. Datorn surfar fint i vägguttaget, men ej inkopplad i switchen. Tvärstopp på nätet. Switchen är ansluten med korsad RJ45:a, datorn med rak. (En Mac ansluten på samma sätt funkar problemfritt.)

Ja, alla lampor lyser.

Kan det va nån inställning i Explorer?

Eller i Nätverksinst?

Kan signalerna va olika från uttag och switch?

Jag är Macanvändare.

Kan ej PC.

Jag får hem och kolla.

Vad gör man om?

Om inte?

Ska inte signal va identisk frpn uttag och switch?

Varför funkar Macen utan knot?

Tack för hjälpen!

om du har en ipadress, så ska allt vara frid och fröjd. Om inte så får du försöka leta efter felet, en ev lösning i så fall kan vara att kontrollera inställningarna på ditt nätkort för hastighet och full/half duplex.

Okej. Det jag undrar mest är om det kan skilja så mellan uttaget och switchen. Om datorn kan "känna" switchen och vägra... BBB påstår att den inte ska kunna det. Men allt talar för att det skiljer på nåt sätt.

joodå, så kan det mycket väl vara, om ditt nätkort är inställt på att köra 10 mbps tex å switchen bara stöder 100 mbps så kan det givetvis bli problem som du beskriver det.

okidoki.. kolla full/half duplex, ett tips är väl egentligen att ställa allting till auto för att enkelt slippa sådana problem som du har.

Sen kan man tuna in det när det väl fungerar..

[inlägget ändrat 2002-11-11 16:11:35 av gondor lias]

Problemet löst.

Nätverkskortet funkade ej på autosenseläge. Inställd på full duplex funkar allt perfekt. Tack för all hjälp!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...