Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bredbandshjälp


omöjligtva

Rekommendera Poster

Bredband från BBB och PC med Windows XP. Datorn surfar fint i vägguttaget, men ej inkopplad i switchen. Tvärstopp på nätet. Switchen är ansluten med korsad RJ45:a, datorn med rak. (En Mac ansluten på samma sätt funkar problemfritt.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

får datorn någon ipadress när den sitter i switchen? Lyser alla lampor på nätverkskort/switch som de skall?

 

Gondor

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, alla lampor lyser.

Kan det va nån inställning i Explorer?

Eller i Nätverksinst?

Kan signalerna va olika från uttag och switch?

Jag är Macanvändare.

Kan ej PC.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får hem och kolla.

Vad gör man om?

Om inte?

Ska inte signal va identisk frpn uttag och switch?

Varför funkar Macen utan knot?

 

Tack för hjälpen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du har en ipadress, så ska allt vara frid och fröjd. Om inte så får du försöka leta efter felet, en ev lösning i så fall kan vara att kontrollera inställningarna på ditt nätkort för hastighet och full/half duplex.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Det jag undrar mest är om det kan skilja så mellan uttaget och switchen. Om datorn kan "känna" switchen och vägra... BBB påstår att den inte ska kunna det. Men allt talar för att det skiljer på nåt sätt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

joodå, så kan det mycket väl vara, om ditt nätkort är inställt på att köra 10 mbps tex å switchen bara stöder 100 mbps så kan det givetvis bli problem som du beskriver det.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra. Låter lovande. Switchen är 10/100 kompatibel. Vad kortet är inställt på vet jag inte. Jag kollar och återkommer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okidoki.. kolla full/half duplex, ett tips är väl egentligen att ställa allting till auto för att enkelt slippa sådana problem som du har.

 

 

Sen kan man tuna in det när det väl fungerar..

 

 

[inlägget ändrat 2002-11-11 16:11:35 av gondor lias]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet löst.

Nätverkskortet funkade ej på autosenseläge. Inställd på full duplex funkar allt perfekt. Tack för all hjälp!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...