Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Handdator och gprs hjälp

DC

Recommended Posts

Jag har letat som en galning verkligen men inte hittat ett riktigt svar nånstans, så nu måste jag fråga.....

Jag behöver veta vad som krävs av en mobiltelefon för att kunna koppla upp mig med handdatorn via den och köra gprs? Räcker det med en ir port eller måste den ha bluetooth, modem?

Kanske en dum fråga men jag vet inte, och har inte hittat ett svar nånstans faktiskt :)

Jag behöver veta vad som krävs av en mobiltelefon för att kunna koppla upp mig med handdatorn via den och köra gprs?
Du behöver en mobiltelefon med GPRS, ett abonnemang med tjänsten GPRS och lämpligtvis en IR-port om du har det på handdatorn.

beror på vilken telefon och handdator du har, oftast räcker det med att du har en gprstelefon med ir anslutning på.

Du lägger den fint framför handdatorn och skapar en anslutning i handdatorn så den via ir pratar med telonen som i sin tur kopplar upp sig till modempoolen.

Puh * :-)

Gondor

Tack för svaren verkligen båda två =D jag har ir port på handdatorn så då vet jag vad jag ska leta efter för telefon för att få igång detta, tack än en gång!

se bara till att handdatorns ir är kompatibel med telefonens ir. Har varit med om fall där de skiljer sig åt i standard och inte kunnat kommunicera.

Bäst att du frågar i affären och ber dem skriftligt svära på att den funkar med din handdator annars kan du returnera telefonen.

Hejsan

Det ända rätta är ju att köra Bluetooth.....Jag kör men Telia GPRS + T68i (Bluetooth) + Loox Handdator (Bluetooth) = ända rätta.

Vem kan sitta uppkopplad på tåget via IR porten och samtidigt skriva på MSN eller på ICQ ?? - Nej, min telefon har jag i fickan, eller i väskan.

Men visst går det att koppla upp sig lätt. Ring bara *99#

//Adam

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...