Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

nätvärkskortet eller?


ruuunar

Rekommendera Poster

hej

var uppkopplad på nätet och då blir uppkopplingen sämre och sämre tillslut slutar den fungera.

funkar helt ok på den andra datorn ja har.

formaterat ett par ggr och bytt plats på nätverks kortet så fungerade det igen.

men vad händer? jo samma sak igen och nu när ja formaterat igen så vägrar xp hitta drivers till nätverkskortet trots att jag laddat ner dom...

 

har haft strul med detta tidigare med då har det funkat o byta platser på nätverkskortet men nu har ja gjort det 20ggr!

 

vad kan jag göra?

 

har ett epox moderkort och misstänker att det har vart boven till många tidigare problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

köp ett nytt modernt nätkort, de kostar från några hundralappar så slipper du bekymren med drivrutiner osv.

 

Gondor

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var o shoppade nytt nätverkskort men samma fel igen "hittar inte styr-enhet till ethernet adapter".

 

måste ja köpa nytt moderkort kanske? eller finns det nått annat man kan testa än byta platser på kortet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

måste ja köpa nytt moderkort kanske?

Har du något annat kort du kan stoppa i någon PCI-plats och kolla med, tex ljudkort,grafik,TV,radio,modem eller USB-kort.

 

Några krockande enheter i enhetshanteraren ?

 

/TN

 

[inlägget ändrat 2002-11-12 11:42:35 av Don Tomas]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej tyvärr inga andra kort o testa, det märkliga är ju att det har funkat tidigare genom att jag bytt plats bara men nu värkar det kört.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...