Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inloggningsproblem


gondor lias

Rekommendera Poster

Windows 2000 maskin, när den har bootat upp och man ser inloggningsrutan, trycker ctrl+alt+delete skriver in lösenordet. Så långt allt väl. Burken tuggar på och efter några sekunder dyker inloggninsrutan upp igen. Den vägrar alltså logga in?? Har för mig att jag hört något om detta förut, någon som har nån idé?

 

Gondor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lokalt, men det är inte det som är grejen, utan mer att det hänt nåt med den lokala sam filen som gör att inloggningsprocessen i sig blir felaktig. Alltså jag får inget som säger att password är felaktigt, jag kommer bara tillbaka till inloggningsrutan. Jag har hört om detta förut, men inte lyckats hitta något som kan lösa problemet. Funderar på att blåsa om samfilen, men vill helst inte.

 

En reparation av installationen hjälper inte heller. Någon som hört om detta och kan bistå med hjälp?

 

Gondor

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju döpa om sam-filen och lägga dit en från en annan dator så ser du om det

är där problemet ligger.

 

Ciao,

Anders

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Osäker... är "syskey" installerat kanske det inte fungerar.

 

Hur mycket händer innan du kommer tillbaka till login-rutan?

 

GINA skulle kunna vara skadad/"hackad", men, då borde den ha återställts vid reparationen.

 

Ciao,

Anders

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det som händer är att jag skriver in användarnamn + lösen trycker ok, loginrutan försvinner och hdd:n tuggar på¨, efter några sekunder kommer loginrutan tillbaka utan något meddelande överhuvudtaget.

 

bra skumt..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...