Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Acceptabel uppladdning av sida ?

Nihil An Égreitis

Recommended Posts

Nihil An Égreitis

Har knoppat ihop en websida i helgen, är nöjd med själva utseendet. Men det kan vara jag som är för överkänslig, men tycker att själva upplandningen är sidan går tungt.

Kan vara så att själva uppladdningstiden kan dra ut på tiden pga av jag har ett script som slumpmässigt visar en bild på index sidan.

Men skulle endå vilja höra va ni fick för slut tid för sidan. Sen om ni vill lägga in något kritik så är det oxå välkommet.

:: http://gardell.homeip.net/lindstrom/

Tog nån millisekund. Ser inga problem alls med tiden som sidan visas på.

Fast å andra sidan sitter jag på 10 mbit...

Annars tycker jag sidan ser bra ut, det är skönt med enkla sidor med lite krusiduller ibland. Jag är lite osäker på table bordern där, men å andra sidan gör det oxå något till sidan. Schysst bild på skorna förresten, fotat själv? Eller det kanske är scanner som ansiktet är antar jag?

--

Some say I am crazy..but the Voices in my head disagree...

Nihil An Égreitis

Det du sa om själva tabellen ? Va sitter du mef för webläsare ? För som det är i dagsläget så har jag bara checkat sidan i IE, så om du sitter med en annan läsare än det så kan tabell bordern se "skum ut".

Ang. fotot på skorna så är dom faktiskt scannade ! Precis som med ansiktet.

[inlägget ändrat 2002-11-10 01:29:17 av Nihil An Égreitis]

[inlägget ändrat 2002-11-10 01:29:54 av Nihil An Égreitis]

Jag märkte inte av någon laddningstid eftersom jag öppnade sidan i en ny flik och inte tittade på den medan den laddade.

Jag stör mig alltid på sidor där länkar inte är tillräckligt tydliga. På din sida måste man föra musen över ord för att se om de är länkar eller inte. Det förstör en del av upplevelsen.

Vad gäller hantverket är det väl OK för en vanlig hemsida, men du borde ta en funderare över om du verkligen vill använda både FONT och CSS. Varför inte gå över helt till CSS?

Unknown error

Tycker att sidan gick snabbt att ladda, trots att jag sitter med modem:(

Sidan ser helt OK ut, även i Netscape och Opera. Bordern ser lite annorlunda ut i NS och Opera, men den är inte ful för det.

Nihil An Égreitis

"På din sida måste man föra musen över ord för att se om de är länkar eller inte. Det förstör en del av upplevelsen."

Va syftade du på då ? Att länkarna inte är understrykna , eller att man ser färgen på texten ? Att vissa länkar har en mer ljusare nyans är mer för att markera att dom inte är i funktionellt bruk än. Men rent allmänt så är det en och samma typfärg på samtliga länkar och text rakt igenom siten. Dvs #666666.

Och sen det här med att jag nu har råkat mixat både vanlig font kod med CSS är ett misstag från min sida. Kommer naturligtvis att bli ren CSS när det hela är klart.

Men tack för din uppmärksamhet.

Jag menar att det är omöjligt att bara genom att titta på sidan avgöra vad som är vanlig text och vad som är länkar. T.ex. skulle jag aldrig gissa att din e-postadress är en länk, men om jag för muspekaren över den ser jag att det är det. Måste jag föra muspekaren över all text bara för att upptäcka dina länkar? Är det en gissningslek?

• 4 weeks later...

Tjena!

Den såg bra ut!

Ren och snygg.

Snabb inladdning..

Men gästboken funka inte...

”Like death and taxes, you can count on AC/DC”

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...