Peter Salanki Posted December 10, 1999 Share Posted December 10, 1999 Hej! Jag har problem med ICS i win 2000 server. När jag kör Routing and Remote Acess väljer jag att konfigurera Routing and Remote Acess. Efter det väljer jag ICS sedan Det första alternativet. Efter det kommer en hjälpfil som beskriver att jag ska högerklicka på internettanslutningen och välja delning, dial on demand m.m Sedan ändras ip adressen till 192.168.0.1. Men när jag försöker komma åt internet på en av klienterna så händer det ingen ting. Klienterna är konfigurerade för att köra över LAN. Tack på förhand! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Tenggren Posted December 11, 1999 Share Posted December 11, 1999 Har du ställt in IP-adresser på klienterna ? Jag körde det hemma och när jag hade fasta IP på klienterna så vägrade de fungera. När jag lät en DCHP som finns men inte är synlign i Internetdelningen sköta det gick det som en klocka ! God Jul och Gott Nytt år ! -Per Tenggren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Salanki Posted December 12, 1999 Author Share Posted December 12, 1999 Jag kör med den medföljande DCHP servern, men det fungerar ändå inte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dakstone Posted December 15, 1999 Share Posted December 15, 1999 Jag kör med fast IP på en maskin och DHCP på en annan, fungerar klockrent. Har du delat ut rätt nätverkskort ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Salanki Posted December 16, 1999 Author Share Posted December 16, 1999 Vad då dela ut nätverkskort? Jag har bara valt dela ut på den Internattanslutning jag vill dela ut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.