Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

i386


x20

Rekommendera Poster

Hej jag tänkte installera windows 2000 pro på ett antal klienter i nätverket nu i helgen.

Nu undrar jag jag har gjort iordning en utdelad katalog på servern där jag har delat ut i386 katalogen och fixat bootdisk med nätverkskortsdrv.

Disketten fungerar och den mappar upp mot servern men det är bara en sak jag undrar i386 katalogen innehåller ju en del undermappar kan man köra *.* kommandot jag har hört av vissa att man måste köra xcopy för att få med alla underkataloger hur fixar jag då xcopy är det några speciella filer som man måste lägga på disketten i så fall?

 

Väldigt Tacksam För Svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har fixat en nätboot disk, som mappar upp till din installations share på servern, och sen kör du winnt.exe? Är det så du menar?

 

Eller har du fixat nån unattended fil åxå? Eller hur ser det ut för dig?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fixat en unattended fil ja.

Men så här hade jag tänk att gå till väga :

Först kopiera i386 katalogen lokalt till varje hd köra automatisk installation från diskett.

Men hur kopierar jag hela mappen i386 *.* kopierar väl inte alla undermappar?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska vi se om jag hänger med dig :D

 

Du har skapat en nätboot disk?

Och du har kopierat över i386 mappen till en share på en server?

 

När du kontaktar din share på servern, och startar din installation med winnt.exe, så kommer den automatiskt att kopiera över alla filer som är nödvändiga till din lokala HD...

Det funkar likadant som om du skulle köra från cd-rom, alltså den kommer att skapa win temp mappen...

 

Eller är det nått jag har missat..:D

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...