Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ASP till win95


gsmalbin

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag kör Abyss Web Server och vill lägga in ASP. Problemet är att både ChiliASP o ActiveHTML endast funkar på winNT. Vet ni nåt annan jag kan lägga in som funkar på min win95 server?

 

Skulle vara superschysst!

 

MVH Albin!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte använda PWS (Personal Webserver), har för mig att den även funkade för Win95.

 

Vet dock inte om den fortfarande går att ladda ner från Microsofts hemsida, men du kan ju alltid söka där.

 

--

Some say I am crazy..but the Voices in my head disagree...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

på min win95 server?

 

Oj. Hoppas du inte har den i skarp drift....

 

PWS borde funka även för win95 men ska du ha servern i skarp drift så borde du använda ett server OS tex NT4 server eller Win2000 server.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok jag får väl köra PWS då...

 

Vet ni om det ingår där eller om man måste installera det separat? (te x "salescart")

 

/gsmalbin

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte vad du menar med salescart, låter som nån sorts webapplikation? Eller kan det vara nån komponent?

 

Du får nog specifiera lite mer vad det är du vill göra så kan vi säkert hjälpa till.

 

--

Some say I am crazy..but the Voices in my head disagree...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Sorry.

 

Jag undrar om PWS stöder ASP från början? Eller måste jag installera det separat? I så fall finns det en ASP som funkar till PWS som heter "Salescart". Men jag tänkte det var nån specialgrej och att det kanske redan fanns i PWS?

 

Shysst att ni hjälper till!

 

/gsmalbin.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PWS är en enkel variant av IIS, och det klarar ASP, så det är bara att köra på efter att du har installerat.

 

Dock ska man se PWS som en utvecklar variant av servern då den bara tillåter 10 samtidiga användare har jag för mig.

 

--

Some say I am crazy..but the Voices in my head disagree...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PWS är gjort för att man ska slippa ha hela IIS och en serverversion av Windows när man utvecklar. Efter att man utvecklat klart flyttar man det till IIS och en "riktig" server.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är det nog inget alternativ för mig tyvärr.. Det var synd. Jag behöver ju ASP. Men man kan inte få allt.

Men tack allihop! Får väl leta vidare...

 

/gsmalbin

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ÄR ASP i både IIS och PWS.

 

IIS gör precis det du vill, nackdelen är dock priset på Win2000 Server...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja att köra win95 som webserver är ju inget alternativ i sig, så problemet med 10 användare behöver ju inte bekymra dig om överhuvudtaget.

 

Som sagts tidigare så är PWS endast en utvecklings webserver, och skall vid drift flyttas till en win2000server (.NET server) med IIS.

 

Begränsningen med 10 användare ligger INTE i webservern utan i OS, så det hjälper inte att köra Apache på din win95 maskin.

 

- Magnus

-----------------------------------------------------

ju mer jag lär mig ju mer inser jag så lite jag kan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NEJ!

 

Du _MÅSTE_ ha server-OS för att göra det du vill (dvs mer än 10 anv).

Att köra en webserver i full drift i Win 95/98/ME/XP/W2KPro är rena vansinnet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har ingen betydelse hur snabb PWS är, eftersom den bara ska användas vid UTVECKLING av en site.

 

IIS är snabb och bra (även om det finns snabbare alternativ, såklart).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...