Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Modermodemets reporter spekulerar?


NoiseKiller

Rekommendera Poster

Den internationelle experten Simon Janes som tidigare jobbat på Scotland Yard förklarar lite om hur Ericsson-spionerna ska sättas fast.

Ett sätt är att installera program som övervakar allt som sker i datorn, ett annat att ta en lågnivåkopia på hårddisken.

Tja, varför inte? Är det programmet installerat från början på alla Ericsson-burkar? Okej, vi gör en lågnivåkopia istället(?).

Det senare innebär att precis all information som finns i datorn kopieras. Man kan se vilka filer som använts, var personen surfat, vad som skrivits ut från datorn, vad som skickats med e-post.

Vänta nu, gör verkligen lågnivåkopian det? Det borde väl vara programmet som gör...?

 

Sist men inte minst. Hittade en kommentar till som jag diggade.

Vid varje misstanke om bedrägeri kommer en dator att vara inblandad, eller en mobiltelefon - de är ju också datorer.

Jajjemän. Klart telefoner är datorer.. Eller hur? :P

 

Läs hela storyn på

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,224286,00.html

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ordet dator finns inte i Svenska Akademiens ordbok (SAOB). En jämförelse har gjorts med Svenska Akademiens ordlista (SAOL, 12:e uppl.) där ordet finns med. SAOL finns inte tillgänglig på Internet.
Bom stopp. Jag skulle då inte våga kalla en telefon för en dator. Plötsligt blir mitt kylskåp en Mercedes, bara för att båda innehåller en kompressor (jämförelsevis processor). ;)

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...