Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flaggan i topp...


Andersson_

Rekommendera Poster

Nu har äntligen leverans skett. jag vet inte hur snabb han är men det verkar vara väldigt många Mhz. Minnet ska räcka till i en 80 - 90 år säger dom. Grafiken är helt underbar och GUI:t är det mest intuitiva och vackra man kan tänka sig.

OS:et är iofs ganska outvecklat (mest basic input/output), men ska ha en väldig potential med tiden. Det är rejält tryck i ljudkretsarna (kanske behöver hjälp av Noise Killer här) och det är lite knepigt att få till sleep mode, men det går.

Moderkortet mår bra och bredbandet fick jag vara med och kapa, så nu är han helt trådlös.

 

Har ni vägarna förbi så bjuder jag på cigarr.... :-)

 

Andersson

--

Faran är inte att datorerna börjar tänka som människor, utan att vi börjar tänka som de.

Sydne J. Harri

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har skaffat en amiga?

 

Nä.. så heter han inte, men än så länge är han fullt bärbar så det är väl någon form av note book... ;-)

 

Andersson

--

Faran är inte att datorerna börjar tänka som människor, utan att vi börjar tänka som de.

Sydne J. Harri

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis får man väl lov att säga!

Tog själva uppackningsförfarandet lång tid och blev du mordhotad av uppackningschefen för att du hade gjort en så stor beställning?

 

Hur som helst så lycka till, och beskriv inte apparaten, med vilken beställningen gjordes, alltför ingående när polarna kommer för att dricka konjak.

(En polare till mig, med rejält med konjak innanför västen, stod på vardagsrumsbordet med 'beställningsapparaten' i handen och beskrev vilka underverk den kunde åstadkomma :) )

 

==Coleburn==

 

--------------------

”It takes a lot of knowledge to

really mess something up!”

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog själva uppackningsförfarandet lång tid och blev du mordhotad av uppackningschefen för att du hade gjort en så stor beställning?

Själva leveransen var rejält försenad men själva upppackningsförfarandet gick riktigt fort. Chefen själv var rätt så småhög av all lustgas så hon hade inte så mycket tid över att gnälla på mig över vad jag ställt till med. Dessutom var hon väldigt nöjd med slutresultatet.

 

Jag lovar, beställningsapparaten får nog ta det lungt nu.

 

Andersson

--

Faran är inte att datorerna börjar tänka som människor, utan att vi börjar tänka som de.

Sydne J. Harri

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh, jag såg först nu att jag var omnämnd. :)

Bärbara maskiner har jag inte så god hand med - än. Min arbetsdator här på jobbet har börjat gnissla och fräsa konstigt i fläkten. Undra om den inte gillade "fritt-kast-i-liten-västa"? :D

 

Man kanske kan krångla in en 80 mm 12dB istället? ;)

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz - som inte är trådlös än

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Häpp, en till som får sin första fars dag på söndag!

 

Min leverans kom för 7 månader sedan, och än så länge är det bara inmatningen som det är problem med.

Av någon anledning tar han bara emot indata när han är dockad mot moderenheten. Alla försök i stand-alone läge har hittils misslyckats ;-)

 

//Seb

 

- Min nya förbättrade signatur, Ultra Plus. Minst 3 ggr bättre än tidigare!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe - det här blev lite extra roligt. Var just hos min mor och åt middag. Syster har en 2 mån gammal sån där och det var när hon började prata om DEN som jag insåg vad ni EGENTLIGEN diskuterade. Jag började naturligtvis storgarva utan att hon fattade någonting. Just nu känner jag mig riktigt dum, jag var ju så insatt i datorer att jag inte alls kunde föreställa mig vad ni pratade om. :)x7

Grattis!

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan & grattis!!!!!

 

Kom igen när du har så det räcker till ett litet nätverk (har själv 3 små)!

 

Ibland behöver man bli påmind om vad mjukvara egentligen handlar om...

 

Njut!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var inne på hemsidan, Gator & Company?

Du har så rätt, det är lite otrevliga saker som poppar upp när man använder redirect adressen. Därför har jag uppmanat de som använder hemsidan att använda den riktiga adressen istället. Har dock glömt att uppdatera användarinfon på E-forum.

 

Andersson

--

Faran är inte att datorerna börjar tänka som människor, utan att vi börjar tänka som de.

Sydne J. Harri

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...