Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad ska man köpa


LEhools

Rekommendera Poster

Titta på pricerunner (www.pricerunner.com) och se vad du hittar. Om det inte hänt något allvarligt så är såväl IBMs deskstar-serie och Western Digitals diskar rätt billiga.

 

 

*fluff*

============================

”The future is already here,

it’s just unevenly distributed”

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen rekomenderar jag seagate barracuda IV, för att den har så låg ljudnivå.

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?entriesid=267985#268043

 

query hann före:)

[inlägget ändrat 2002-11-07 12:20:06 av stefanowich]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

query hann före:)

Ja, för en gångs skull var jag lite snabb :)

 

Länken jag gav går alltså till en Barracuda V, som tydligen ska vara ännu tystare än IV:an.

 

mvh,

query

_________________________________________________________

Things should be made as simple as possible, but not any simpler.

- Albert Einstein

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen rekomenderar jag seagate barracuda IV, för att den har så låg ljudnivå.
Bah! Nu sätter jag mig emot!

Är det ljudnivån ni är ute efter så är IBMs 120GXP-serie oslagbar. Thats fact!

http://www.komplett.se/k/ki.asp?action=info&p=18433&t=715&l=2&AvdID=1&CatID=9&GrpID=1&s=pl

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz - innehavare av IBM, WD och Seagate

---

Vet iofs inget om Baracuda V. :/

 

[inlägget ändrat 2002-11-07 12:47:29 av NoiseKiller]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möjligt att ibm disken kanske är tystare, men min dator är i det närmsta ljudlös,kan nog inte få den att låta mindre. Har dessutom läst mindre bra recentioner om ibm´s diskar. Ska själv köpa en ny disk och den blir förmodligen den som "query " tipsade om:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Apropå IBM-diskar så ska väl den nya serien 180GXP börja säljas i det närmaste, en del företag har den listad men ej ännu i lager vad jag sett. Det verkar vara efterföljaren till 120GXP, som ju inte är direkt dålig! Den nya diskserien har fått teknik från SCSI-området för att öka prestanda och har f ö 8MB cache, med mera. Ska bli intressant! Vore dock intressant med ett bra test mellan IBM och Seagates, båda är ju mycket väl omtalade.

 

Ska själv nog slå till på en 180GXP 120GB för ~2000kr, ersättare till min 2 år gamla 34GXP på 20GB. Om jag inte läser något seriöst som avråder, eller om Seagte V får bättre omdömen.

 

Mvh Gunnar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående att IBM hade lite problem med 34GXP (eller var det 75GXP?):

Ska man köpa Seagate idag så bör man vara säker på att man inte vill använda sig av RAID, hos datorbutiken säger man följande: "5. OBS! Seagate's hårddiskar fungerar ej tillfredställande att köras i s.k RAID. Välj ett annat hårddisk-fabrikat om du tänker köra hårddiskarna i RAID". De uttalar sig generellt verkar det som, men ev kanske Baraccuda V går bra eller iaf bättre..(hmm?)

Detta kan man ju ha i minnet inför ett val..

 

Mvh Gunnar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...