Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp !! Disk försvann


belini

Rekommendera Poster

Hej efter att ha kört en uppgraderad 98 till xp så tröttnade jag på instabiliteten och tänkte göra det ordentligt.

Sagt och gjort kopierade över allt som var viktigt till min andra HD börjar installationen av XP formaterar c driven installerar och allt går bra .

Men vad händer då systemet startas upp jo mind: som är en partition på den fysiska c finns kvar och allt som var på den .Men min 80GB disk heter e: innehåller 0 zip nada niente.Det var på den som jag hade sparat allt viktigt +"lite" till och när jag högerklickar på den så vill xp formatera om den.NEJ !!!!

Någon som har lite tips vore väldigt tacksam för det !!

Kan partitionmagic hjälpa ?

Provade discwizard 2000 men den vill också formatera.

 

HJÄLP!!

 

//Belini

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter skumt!

 

Prova och starta i DOS och försök komma åt och lista e:, eller så kan du ta bort c: disken och gör e: till master och starta med startdisketten. Kommer du inte åt den då heller så är det nog kört...

 

Konstigt om disken skulle rasa utan anledning, och om det skulle rasat så brukar man alltid komma åt den...

 

 

[inlägget ändrat 2002-11-07 13:11:32 av Seeflash]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror ju inte att disken har rasat utan att Xp har gjort ngt så att jag inte kan se den.

Nya xp installationen är NTFS men det borde inte spela någon roll ntfs kan läsa FAT32 men inte tvärtom.

Kan det ha skett några ändringar i BIOS som gör detta ?

Kan det vara så att jag behöver uppgradera Bios.Använde nämligen Discwizard när jag installerade disken för att inte behöva uppgradera Bios.

Jaja man får fortsätta att prova.Har aldrig varit med om det tidigare att en disk blir oläsbar vid installation.

 

//Belini

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HURRA !! Disk tillbaka

 

Så här var det

Hade installerat en 80GB hårddisk med programmet Discwizard som lägger till i uppstarten ett program som heter Ontrack

Som "talar" om för Windows hur stor disken är osv.

Det hade helt enkelt blivit avinstallerat.

Piece of kaka som man säger (men det tog ju lite tid att komma på förstås)

 

//Belini

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...