Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skriv hastighet?


Emanuel Jansson

Rekommendera Poster

Emanuel Jansson

Hej!

Har en Philips 16x cd-brännare.

Mitt problem är attt jag bara kan bränna i 8x trotts att skivorna klara 24x.

Har alldrig haft problemet tidigare och det är bara de här skivorna som krånglar.

Nero tror tydligen att skivorna bara klara 8x.

Har även provat Easy Cd creator men den gjorde lika dant. Kan man på något sätt tvinga nero att bränna i 16x?

 

Tack på för hand!

 

[inlägget ändrat 2002-11-06 15:59:01 av Emanuel Jansson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Vad är det för några skivor? Philips brännare känner av automatiskt hur snabbt skivorna klarar att brännas, och anpassar därefter hastigheten till max som skivorna klarar. Är det nonameskivor du har köpt?

 

Jag tror det går att stänga av funktionen, men då riskerar du istället felbrända skivor.

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Emanuel Jansson

Det är Memorex skivor.

Hur stänger jag av funktionen

 

[inlägget ändrat 2002-11-06 18:00:37 av Emanuel Jansson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Testa att klicka ur Seemless Link. Kanske hjälper det. Annars så är det ju så att brännaren testar skivorna och skriver i så hög hastighet den tycker är max. Kopplar man ur detta, så finns det ju alltid risk att det blir fel.Men det är du väl antagligen medveten om.

 

Annars (om det inte är fruktansvärt många memorex du köpt) så får du väl "genomlida" att bränna dem i 8x. Själv bränner jag exempelvis aldrig audio-cd i mer än 8x, för att minimiera "jitter". (Har lagt märke till att skivorna funkar bättre i bilen då. Speciellt om man kör på guppiga vägar. Skojar faktiskt inte!)

 

Rör det sig om data du bränner så är det lite "farligt" att bränna snabbare än vad skivorna (enligt brännaren) klarar. Data kan bli korrumperat. Annars skulle jag om jag var du och inte står ut med skivorna helt enkelt lämna tillbaka dem. Det kan ju vara ett dåligt parti du har fått.

 

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan ändå vara så att skivorna ska klara 24x enligt texten, men att dom inte klarar mer än 8x.

 

Har själv MMore's 90 min CD och dom kan jag inte bränna fortare än 8x oavsett brännare eller program.

 

Dom är märkta med 32x, men det är omöjligt att uppnå den hastigheten.

 

Så om du har möjlighet - testa med annan brännare, eller nån du känner som kan testa i sin brännare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Jag har brännt Memorex 24X skivor i 24 X och Nero har sagt till att bränningen har slutfört felfritt, men det har den inte jag kunde inte läs skivorna. så jag testade att bränna samma skivor i 12 X då funkade dom gallant!!

Det jag vill ha sagt med detta är att man kan inte lita på Memorex skivor!

 

Din brännare kanske fattar att det inte går att bränna fortare på just dom skivorna.

 

[inlägget ändrat 2002-11-26 00:23:40 av Sanity]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...