Just nu i M3-nätverket
Jump to content

confirm submit

GronK

Recommended Posts

Någon som vet hur jag ska göra om jag har många submit knappar som ska ha olika confirm meddelande ???

provade göra så här men då följde inte Värdet med från submit knapparna.

<input type="button" onclick="if(confirm('Vill radera detta kontot?')) {document.file_commander.submit();};" name="aktion" value="Radera">

<input type="button" onclick="if(confirm('Vill radera filen?')) {document.file_commander.submit();};" name="aktion" value="Radera fil">

[inlägget ändrat 2002-11-06 10:50:22 av GronK]

En liten fråga till...

JAg har hört att under xp Öööh Explorer 6 eller något sånt. så fins inget stöd för Javascript. Stämmer det och om så kommer det upp en varning för dom som använder XP oxå.. eller måste man använda messBox i ASP eller vad det heter?

hmmm jag skrev (type="submit" istället för type="button") och det funkar perfa förutom om man trycker på AVBRYT så submittas ändå mitt formulär :(

I XP finns normalt inget stöd för Java, men Java är inte alls samma sak som JavaScript. De är inte ens släkt, bara liknande namn.

Jo d är jag med på men...

om jag har två submit knappar...

<input type="submit" onclick="if(confirm('Vill radera detta kontot?')) {document.file_commander.submit();};" name="aktion" value="Radera">

<input type="submit" onclick="if(confirm('Vill radera filen?')) {document.file_commander.submit();};" name="aktion" value="Radera fil">

När jag trycker på Radera eller Radera fil. så kommer en confirm ruta upp om man vill fortsätta eller avbryta. så lånt är allt rätt. men om jag då trycker på avbryt så skickas jag ändå till Radera eller Radera fil???.. Mycket farligt =)

tack för upplysningen om Java, Javascript. har inte riktigt förstått, för än nu, varför detta forum har två Kanaler java och javascript =)

Jag kom på det...

jag la till

else { return false; }

efter

if(confirm('Vill radera detta kontot?')) {document.file_commander.submit()}

Då funkade det super =)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...