Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Gratis fax?

Eminos

Recommended Posts

Telia Faxbox, inte gratis men relativt billigt och fungerar bra.

Kostar 50:- / månad, och faxen levereras till angiven mailadress.

Nja, jag skulle förmodligen bara använda det 1 lr ett par gånger, och sååå viktigt är det inte...om det fanns gratis skulle jag orka registrera mej om man säger så...;)

/Eminos

Det är nog inte gratis programvara jag behöver, det är som ett abonemang typ, där jag får ett faxnummer...

/Eminos

Oskar Hansson

Jag hade ett gratis faxnummer för ett par år sedan. Jättebra, man fick faxen som ett mail till sin e-mailadress. Tyvärr började det ta betalt så jag blev av med det.

Vet inte om det finns sådana gratissaker längre. Började inte mntsms, eller vad det nu hette, oxå kosta pengar?

/Oskar

Laozi - ”Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful”

Hej Eminos!

Kolla: http://www.tpc.int/sendfax.html

Tror inte det funkar (känner på mig det). Men det är ju alltid värt ett försök!

Eminos! Hur går det med programutvecklingen av "alfabetsspelet" :)

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

Ok, jag ska prova dessa länkar...

Jag tänkte faktist på alfabet spelet igår...;) ska nog fortsätta med det igen nångång...har lagt det på hyllan...;)

/Eminos

Om du kör windows 2000 eller xp så kan du ju ta emot fax via datorn direkt (om du har modem... och faxnummret blir ditt vanliga nummer) lägg till "fax" under skrivarna, och för att ta emot fax så öppnar du bara "faxkonsolen".

Det gällde ju bara ett eller ett par fax.

Eller vill du ha någon tjänst där du slipper skylta med ditt hemnummer?

[Esc]

Nej!

Det blir ditt vanliga nummer som är faxnummer. Faxet kommer ju modulerat via telefonlinan, precis som all annan datakommunikation i telenätet.

Fax skickar du genom att skriva ut valfri bild/dokument/whatever till fax-skrivaren. Fax tar du emot som tiff-bilder via ditt modem (förutsatt att det stöder fax, och det har 99,99% av alla modem gjort sedan 14200-tiden)

[Esc]

Finns det någon sådan tjänst...där man kan få ta emot gratis fax på nätet?

Vilket gör den här delen av tråden ganska meningslös.... Dessutom så tror jag att det har löst sig...

[Esc]

[inlägget ändrat 2002-11-07 10:45:54 av [Esc]]

Varför skall han ladda ner faxprogram från Tucows när det ingår i W2000/XP? Vilket jag tror att han har. (Se andra grenen i denna tråd)

[Esc]

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...