Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp data loss big time


Kurre1

Rekommendera Poster

Hejsan jag undrar om nån kan hjälpa mig... Jag har nämligen lyckats total havererat min hårddisk, MBR:en och Båda FAT tabellerna är borta...

Kan någon förklara vad som har hänt (tekniska detaljer är kul) och eventullet ge mig ett tips på program som rekursivt bygger upp en FAT tabell så blir jag otroligt lycklig.

 

Hur har jag då lyckats med detta konststycke?? Jo när jag skulle flytta så kom jag på att jag hade min polares dator med massa skolarbeten på och att det snabbaste sättet att kopiera detta var att sätta i hårddisken i min burk (Stress, stress flyttgubbarna höll på att tömma lghn). Problemet var att jag glömde strappa HDD till secondary så min dator började boota på fel HDD och till råga på allt lyckades denna procedur total sabba min MBR och FAT tabell. Enda sättet att läsa HDD'n är med Norton diskeditor Norton diskdoctor känner inte igen formatet ens, men som sagt var det är jobbigt att sätta ihop filer från 3 år studier genom att använda en diskeditor.

 

SÅ SNÄLLA har någon en rekommendation på program och kan beskriva vad som har hänt blir jag mycket LYCKLIG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...