Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Messenger (Msn)


juce

Rekommendera Poster

Jag vill avaktivera "spara lösenord" på MSN Messenger i Windows XP.

Jag har ej lyckats med detta och därför ser jag den alternativa lösningen: Avinstallera MSN Messenger och återinstallera. Detta kan jag inte heller klara i Windows XP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilse i pannkakan

i kontrollpanelen välj "Användarkonton". Klicka på ditt konto och sen "Ändra mitt .Net Passport". Längst upp till vänster finns då "Hantera mina nätverkslösenord". Klicka och ta bort det du inte vill ha kvar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ta bort Messenger i Lägg till/Ta bort program och Lägg till/Ta bort Windowskomponenter. Om Messenger inte finns där går du till Windows och inf-mappen. Där finns sysoc.inf. Leta åt

msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,hide,7. Ta bort hide, men lämna kommatecknen. Då ska raden se ut så här:

msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,,7. Spara lämna. Sedan så dyker Messenger upp i Lägg till/Ta bort Windowskomponenter i Lägg till/Ta bort program. Och då är det bara att avinstallera.

 

Om du sedan vill återinstallera Windows Messenger, så gå till Lägg till/ta bort Windows-komponenter och bocka i Messenger. Du får då vara beredd med XP-skivan för att installera om komponenten.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...