Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varför?


svehwa

Rekommendera Poster

Ibland efter jag kört en defrag på min dator så går det sedan inte att starta upp ett program genom att trycka på programets namn via: Start,program,namn! Ingen utan namnen fungerar!

Utforskaren fungerar alltså heller inte. Varför blir det så? Vad gör jag för ev fel vid defrag?

Dessutom har ju varje "adress" upplagda i bla favoriter en speciell cymbol. Även dessa försvinner och det blir bara en anonym "E" symbol.

Tacksam för tips.

Sven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikonerna som skapas när du lägger en sajt i favoriter raderas när du tömmer internetcachen om jag inte missminner mig.

 

Vill du ha hjälp med defrag så får du nog skriva vilken operativsystem du använder, eftersom defragprogrammet skiljer sig mellan win98 och winxp t.e.x.

 

Förmodligen problemet att mjukvaran är skadad och bör installeras om.

Eftersom det går att klara sig utan att använda defrag så kanske den enklaste lösningen att inte använda programmet. Prova även att köra Scandisk för att söka efter korrupta filer etc.

 

[inlägget ändrat 2002-11-04 19:42:58 av riaX]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Dessutom har ju varje "adress" upplagda i bla favoriter en speciell cymbol. Även dessa försvinner och det blir bara en anonym "E" symbol.

 

Samtliga av mina länkar som jag lagt till Favoriter har E som symbol.

 

---

/Stefan Eklinder

 

If you can’t make it, fake it.

 

 

 

[inlägget ändrat 2002-11-04 19:45:00 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder win 98. Bör man inte köra en defrag emellanåt? Den uppfattningen har jag. Går det då inte senare att fortare "hitta" i datorn. Defraggen har väl till uppgift att ordna i datorn?

Sven

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I windows 98 finns det 2 versioner av defrag. En för DOS och en för Windows.

 

Den för dos funkar kanske bättre.

Kör alltid scandisk innan defrag.

 

Ifall du kopierar och tar bort många stora filer och installerar/avinstallerar många program mm så finns kan defrag vara bra att köra ibland.

Men om du bara skriver dokument i word och sufar så finns det egentligen ingen mening med det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...