Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Batteriförvaring


Nyllet

Rekommendera Poster

Har just fått min första bärbara dator. Har den nätansluten 99% av tiden. Jag undrar om någon kunnig här på forumet vet om det är bättre att inte ha batteriet i datorn då man har den nätansluten eller spelar det någon roll?

 

Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du skall ha i det eller ej vet jag inte riktigt, däremot är det viktigt att du då och då använder batteriet och laddar ur det. Har annars erfarenhet av dom inte mår så bra och tappar kapacitet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Batterierna mår inte bra av ständig laddning (vilket det i praktiken är när man kör datorn på nätdrift). Då och då ska du köra på batteriet, men det kan sitta i datorn alltid. Jag har varit med om att strömmen gått i huset man jobbar i, men du kan lugnt jobba vidare med en bärbar. Har du då tagit ur batteriet är det kört.

 

Batterierna i min bärbara höll det som tillverkaren sagt (4 timmar) första månaden, sen skönk tiden för att efter 6 månader vara nere på 20 minuter. Jag körde nästan alltid på nätdrift.

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2002-11-04 12:55:19 av Mr Andersson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan säga att jag kör aldrig på nätdrift, jag kör i ca 4 timmar sen ställer jag datorn på laddning. Efter 7 månader är batteriet fortfarande i lika gott skick.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar och bockar för era snabba och eminenta svar! Kommer nog att köra på batteridrift i fortsättningen då jag ligger i sängen och surfar på kvällarna :-) Återstår nu bara att skaffa en trådlös router så man slipper nätverkskabeln också.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...