Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Telia, home.se och T65


Johan A.

Rekommendera Poster

Har ett gammalt pottabbonemang hos Telia. Detta skulle jag nu vilja använda i min relativt nya T65 (och det är inget problem).

Men sedan skulle jag även vilja använda den inbyggda epostklienten för att kolla min mail hos home.se och här skiter det sig. Jag har provat att både själv mata in de uppgifter som kan behövas och att låta konfugurationsverktyget på Sony-Ericssons hemsida göra det åt mig, men inget verkar fungera. Enligt displayen verkar den ansluta i alla fall, men den skickar aldrig något data. Därför undrar jag om denna kombination bör fungera och vad det i sådana fall är som jag kan ha missat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Otur för dig då home.se och tillfälligt avstängd-WAP har pågått en längre tid. Titta bara på hur ofta home-sidan uppdateras. Mobiltelefon-modellerna de anger är flera år gamla.

Hur hade du tänkt ansluta POP3-klienten om inte via WAP/GPRS? Visst det går med uppringd förbindelse (GSM-data). Och det är dyrt. Men det fungerar. Har man telia.com-mail så finns ett telefonnummer (08-59111101) att programmera in för uppringd förbindelse. Tyvärr så fungerar det bara med att läsa mail inte skicka om man har Comviq mobil och Telia mail.

Kolla med home´s sida om de har ett motsvarande telefonummer. Annars har de ju kundtjänst...

 

/Max

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

POP3/GPRS är oslagbart, när det fungerar....

 

Har du provat med annat mailkonto? Så du vet att det fungerar.

 

Du kan även testa även att använda IP adress i stället för domännamn. I bland funkar det bättre.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...