Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Besökare per dag?


sudd

Rekommendera Poster

Hejsan! Hoppas ni haft en trevlig helg. Jag har en databas som registrerar alla besökare. Varje gång en besökare loggar in så läggs detta in i en kolumn i databasen. Den information som läggs in är IP-nummer och datum. Datumet är av typen datetime i SQL Server 2000 och det ser ut enligt följande (kör now i asp):

 

t.ex.: 2002-11-03 19:55:21

 

Nu undrar jag om man på ett snyggt och smidigt sätt kan visa hur många besökare det varit de senaste 10 dagarna. Jag har försökt med att ta en select sats men tyvärr så ställer tiden till det då de är olika från fall till fall. Vore tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta! Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för Era svar, jag får det att fungera men tyvärr formulerade jag min fråga fel. Jag vill istället få fram hur många besökare jag hade för 10 dagar sedan, d.v.s hur många besökare vad det ett visst datum. Jag har försökt sätta = istället för > som det är nu men då får jag 0 som svar. Vet någon hur detta skall lösas? Hoppas ni har en trevlig helg!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har svarat på något liknande tidigare, men.. kan väl göra det igen...

 

dim datumet
datumet="2002-10-24"

query="SELECT COUNT(*) FROM log
WHERE datum BETWEEN #"&datumet&" 00:00:00# AND #"&datumet&" 23:59:59#"

 

Detta resulterar i frågan:

SELECT COUNT(*) FROM log WHERE datum BETWEEN #2002-10-24 00:00:00# AND #2002-10-24 23:59:59#

 

Ciao,

Anders

Orginalinlägget ligger här: //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=255238#255448

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret, men det fungerar inte. Får följande fel:

 

Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80040e14'

 

Line 1: Incorrect syntax near '00'.

 

...det är precis som Er kod.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...