Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

LASERDISC


slackie

Rekommendera Poster

Tjena,

 

Har fått ärva en gammal Pioneer LASERDISC spelare. Tyvärr så har man inte några filmer för att se på den. Det står att den stödjer BARCODE format och LD2 osv...Är det ngn som vet om man kan fixa så att man kan spela VCD filmer i den eller möjligtvis kanske bränna ut filmer i ngt format som den pallar (tänker på barcode)? Känner att min kompetens brister helt när det kommer till LD spelare...hehe

 

Tacksam för svar =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På den här sidan står lite om vad den kan spela, förutom laserdiskar, CD-video:

 

http://www.laserdiscarchive.co.uk/laserdisc_archive/pioneer/pioneer_cld-v23000d/CLD-V23000D.htm

 

Vad beträffar barcode, så är väl det ett system för scanner-avläsning. Men nyttan med det i din laserspelare vet jag inte.

 

Tveksam till att du skulle kunna spela VCD i spelaren.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tackar, läste lite och kommit fram till att man kan spela upp egna filmer, under förutsättning att man konverterar om dem till "CDV" formatet. Är det ngn som har en aning om det finns ngn CD-brännar programvara som fixar det formatet!?!?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste precis det på samma site.

Men vilket format är det alla Laserdisc filmer är inspelade på? Det måste väl på ngt sätt gå att konvertera en film till det formatet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Det måste väl på ngt sätt gå att konvertera en film till det formatet?"

Jag är fortfarande tveksam. Video-signalen på laserdiskar lagrades analogt har jag för mig. Vilket du inte kan göra i dagens CD-brännare.

Olika teknik.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...