Just nu i M3-nätverket
Jump to content

TeleSvar: Indikeringsbugg...?

Chakotay

Recommended Posts

TeleSvar vid upptagen linje och indikering till nummerpresentatör verkar bra tycker jag, förutsatt att det inte som funktionen "samtal väntar" sabbar en pågående Internet-uppkoppling.

MEN vad jag tycker det verkar som, kommer det aldrig någon indikering till nummerpresentatören, även om ett meddelande lämnats, om orsaken till upptagenheten endast var att luren inte låg på.

OM indikeringen verkligen inte funkar då, tycker jag att det är en allvarlig bugg.

Det kan finnas ett antal orsaker till att luren inte ligger på/hängts upp ordentligt och då kan ju såväl den påringda som den påringande bli lurade.

> TeleSvar vid upptagen linje och

> indikering till nummerpresentatör

> verkar bra tycker jag, förutsatt att

> det inte som funktionen "samtal

> väntar" sabbar en pågående Internet-

> uppkoppling.

Det måste det nog göra. Hur ska annars nummerpresentatören få reda på det?

Nummerpresentationen fungerar så att telefonnumret "spelas upp" i luren med DTMF-toner, precis som det låter när ditt modem ringer upp.

Det måste det nog göra. Hur ska annars nummerpresentatören få reda på det?

Nummerpresentationen fungerar så att telefonnumret "spelas upp" i luren med DTMF-toner, precis som det låter när ditt modem ringer upp.

Jag experimenterade med TeleSvar genom att från min mobil ringa till mitt fasta abonnemang när det var Internet-uppkopplat... När jag gjort det och lämnat ett meddelande så kom det några minuter efter att jag kopplat ner från Internet en ensignalpåringning och numret som går till TeleSvar visades.

När jag "vittjat" och upprepade att ringa mig själv och läsa in ett meddelande, men endast lagt av luren för att det skulle vara upptaget, kom det aldrig någon indikering till Nummerpresentatören (sedan jag förstås lagt på luren igen).

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...