Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

genomskinligt fönster


Krister E

Rekommendera Poster

har bredband genom comhem.

när man kopplar upp sig så kommer ett litet fönster som talar om hur länge man är ute samt har en knapp om man vill logga ut.

 

detta fönster samt alla andra extrafönster som kan dyka upp på div sidor (hänvisn. på sidor, spelfönster, resesidor o.s.v.)är genomskinliga, vilket gör det litet svårt att se vad som står på dom.

 

har funkat perfekt hittills men för en vecka sedan ung. så började problemen.

 

ngn som vet vad felet är?

 

mvh

krister

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det inte en option inbyggd i WinXP där man kan sätta genomskinlighet på fönster.. Kan det vara nåt sånt du har råkat aktivera?

 

I övrigt så är din beskrivning lite luddig. Vad är "extrafönster" och "spelfönster" t.ex? Vilka fönster är det som inte är genomskinliga?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kanske var lite luddig.

 

jag har win98, och vad jag menar är att du går in på t.ex comhems hemsida så finns det reklam för ikanobanken högst upp, klicka på det så öppnas ett nytt fönster, detta är för mig genomskinligt samt att windowssymbolen snurrar oavbrutet.

liknande om går in på gula sidor och trycker på mobilt så blir även detta fönster genomskinligt.

det är såna fönster jag menar.

dom vanliga fönstren när man går in på sidor är det inga problem med.

 

hoppas det blev lite klarare

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu förstår jag precis vad du menar. Du klickar på en länk som öppnar upp en ny instans av webläsaren. Och denna hänger av någon anledning. Jag har själv varit med om det även om det händer ytterst sällan. Jag kan bara säga vad jag skulle testa i din situation. Börja med att gå in på Windows Update och ladda ner de uppdateringar som finns där. Installera en senare version av Internet Explorer osv. Sen kan det vara värt att kolla om siten som länken refererar till är okej. Kopiera länken, starta manuellt en ny instans av webläsaren och klistra in länken i adressfältet (det är detta du kallar "vanliga fönster"?). Hänger browsern fortfarande?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tyvärr jag testade att uppdatera men jag har redan den senaste versionen, 6.0.

 

testade efter fönstrens adresser och dom funkade perfekt i det vanliga fönstret. så det är ju väldigt underligt.

 

comhems support vet inget, gateways web är under konstruktion (har varit det länge, jag har gateway-dator).

 

underligt detta eftersom det funkat så bra hittills.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...