Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Telias fiffiga betaltjänst


Weyland

Rekommendera Poster

Ingen som startat en tråd om denna ännu?

 

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,221738,00.html

 

..det roliga är att vår telefoni verkar ha gått sönder ungefär vid samma tid som tjänsten sägs ha kopplats in hos telesvarabbonnenter (som vi är) - så det går inte att ringa hit, det går fram signaler - sedan blir det svararen, men vår telefon ringer aldrig. Så vi blev inte väckta mitt i natten av telesvar som annonserade ut den nya tjänsten åtminstone ;)

 

--

.Wey

 

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast tog det tid innan de kopplat ur tjänsten, eller är det redan gjort?

 

--

.Wey

 

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte märkt något av det, kanske för att jag och frugan har utfors och glocalnet som förval eller ?

 

/TN

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja det berör ju bara dem som har Telias telesvarare. Kvittar vilken operatör du har. Vi har också Glocalnet och fick in tjänsten, inget fel på tjänsten i sig tråkigt bara att man inte fick reda på det innan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstod först inte vad problemet var. Man väljer ju själv om man vill koppla in den och koppla ur den, precis som med samtal väntar (fast billigare). Sen ringde jag för skojs skull till kundtjänst för att kolla vad det stora ståhejet var, det visade sig att det blivit fel nånstans så att vissa blivit inkopplade automatiskt.

 

Fast det stod ju inte i tidningarna, föståss, det säljer bättre om man säger att dom smyger in extra kostnader på oss. Och detta fick dom "rasande nätläsarna" att utrycka sin indignation.

 

Olyckligt, men jag tycker inte att det motiverade den mediastorm som blev, särskilt när det finns saker som inte uppmärksammas alls, och som kommer att kosta oss oändligt mycket mer än 20 öre hit eller dit.

 

Se tråden om grundlagsändringen om att låta EU bestämma över sverige:

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=354399

 

[inlägget ändrat 2002-11-01 21:50:33 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstod först inte vad problemet var. Man väljer ju själv om man vill koppla in den och koppla ur den.

 

Jo, det är så det är nu efter att de backat. Problemet var just att ALLA 500000 abonnenter som har telesvar fick tjänsten påkopplad med automatik, dessutom utan att veta om det.

Killen från Telia som de intervjuade på SVT (eller om det var TV4, jag zappade) imorse tyckte nåt i stil med att "det är en så bra funktion så vi tror att alla kommer att vilja ha den".

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet var just att ALLA 500000 abonnenter som har telesvar fick tjänsten påkopplad med automatik, dessutom utan att veta om det.

 

Då var det 499 999, för jag fick vackert koppla in den själv, vilket jag gjorde för nån vecka sen. Jäla telia och diskriminera vissa ;)

Jag iaf har fått i ett par veckors tid irriterande information om hur man kopplar in den, varje gång jag skulle kolla min telefonsvarare.

 

 

[inlägget ändrat 2002-11-01 22:07:51 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var det 499 999, för jag fick vackert koppla in den själv, vilket jag gjorde för nån vecka sen.

 

Uppenbarligen, nyss (22-nyheterna) så berättade Telia att de "vänder på steken och låter kunderna koppla in det själva".

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var detta Björn Rosengrens sista verk innan han försvinner för gått?

;)

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varje gång jag skulle kolla min telefonsvarare

Mitt problem var att jag alltid glömde kolla av den där svararen... Så skriverierna nu ledde till att jag påmindes om telesvar, ringde Telia och sade upp tjänsten...

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there’s no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...