Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Skojare

antes

Recommended Posts

Hej! Surfade och plötsligt kom det fram en ruta där det stod att en fil hämtats. Har hört talas om att det finns program som kan installeras själv på datorn, och sen använda fjärranslutningen och ringa upp ett dyrt nummer och så får man en jättehög räkning. Det lär inte synas heller på anstlutningen. Någon som känner till något? Kan man kolla det med Adaware? Det verkade konstigt efter det, pga. att lösenordet på uppkopplingen var fler tecken än det ska vara. Jag har sparat lösenordet. Men det kanske ska vara så...

Det syns inte på anslutningen när den ringer upp om det är något fel. Däremot syns det på inställningarna. Kontrollera telefonnumret den ringer.

På Windows 2000 (och XP tror jag) visas lösenordet alltid med ett visst antal tecken (16 har jag för mig) oavsett hur långt det är.

Stefan Eklinder

Var surfade du när det hände?

Porrsidor är populära att råka ut för just det som hände dig. En fil installeras och ringer upp en server utomlands. Sedan väntar en kryddad räkning dig :(

Det lär inte kunna hända kabelmodem, däremot modem som ringer upp.

Om man kan plocka bort programmet som ramlade ned i din burk med Adaware vet jag inte. Du kan ju försöka...

---

/Stefan Eklinder

If you can’t make it, fake it.

Ja det var någon porrsida som jag gick in på, det kom upp en liten ruta med en bild, men det tog inte länge, kanske en halv till en minut... kanske det var något annat... men man undrar ju... men jag har gått igenom filerna och hittar inga exe filer som är konstiga.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...