Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Radeon9700+ZM80HP


VMS7™

Rekommendera Poster

Ser man på ser man på.. Inga skadade komponenter? Hur fäster man den? Skruvar? 2-komponentslim? Kylpasta? Bryter den kortet? Vad kostade den? Vart köpte du den? Ska jag sluta ställa frågor?

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz - fick inte gå ut ikväll. :/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Medans du väntar på ett mer uttömmande svar från VMS7 kan du ju titta lite här, men det har du väl redan...

http://www.zalman.co.kr/english/product/zm80-hp.htm

Köpa kan man kanske här t.ex.

http://www.kylning.com/

Mycom har en fin bild också: http://www.mycom.se/produkter/produktinfo/433369/433369.jpg

 

Mvk K Arne S

_______________________________________________

 

Vad fanns före datorn? Predatorn...

 

[inlägget ändrat 2002-11-02 08:28:59 av K Arne S]

[inlägget ändrat 2002-11-02 08:29:45 av K Arne S]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Närå, inget pajjade, fast jag slant med kniven när jag skulle skrapa bort den gamla kylpastan (eller vad det nu var) Fin repa och en kallsvettig VMS7..

 

Jag köpte ett Connect3D hos Mycom som är referensdesign, det har kylflänsen monterad med plastploppar i de två hålen i kortet. Busenkelt att ta bort - ingen frys här inte ;) ZM80-HP är i 5 delar som sätts fast i nämnda hål med skruvar, distanser, gummipackningar och kylpasta. Klar mekanokänsla och ganska enkelt.

 

Flänsen kostade BRUTALA 429 spänn hos Mycom. Såg sen att Gtek sålde den för 150 spänn mindre, men Mycom hade den inne iaf och Mycom ligger farligt nära till för oss 08:or.

 

När det gäller värme så verkar kortet överleva min chassifläktlösa låda, men det är nog tack vare torktumlarslagen som leder ur processorvärmen.

 

Nu saknar jag bara ett värdigt Spel!! Tydligen så blir inte MS Röj så mycket snyggare med ett sånthäriga kort. Vad är det tuffaste, snyggaste och mest krävande spel man kan lira idag???

 

/VMS7

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen så blir inte MS Röj så mycket snyggare med ett sånthäriga kort.
*asgarv* Nä - det vetti fan e klart.

Fint med beskrivningen - då känner man sig inte så orolig om man skulle ta å beställa en sån till polarns burk..

 

Ja vilket är egentligen det fetaste spelet grafiskt sett just nu??

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

---

Idag måste jag ta det lugnt, blandar ihop fet och citat-taggarna. :)

[inlägget ändrat 2002-11-02 09:57:07 av NoiseKiller]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt vilket spel som skulle kunna suga musten ur ett grafikkort men Battlefield 1942 är rätt krävande. Kanske skulle testa med det?

 

 

 

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag måste jag ta det lugnt, blandar ihop fet och citat-taggarna.

Vad gjorde du igår..? ;-)

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there’s no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Flänsen kostade BRUTALA 429 spänn hos Mycom. Såg sen att Gtek sålde den för 150 spänn mindre"

G-tek tar 444 inkl. fraktkostnad, expeditionsavgift och postförskott (295,- utan)

Kylning.com tar 399,-

Det är lätt att glömma fraktkostnaden, den är en betydande del av totalsumman när man handlar för några hundringar.

Mvk K Arne S

_______________________________________________

 

Vad fanns före datorn? Predatorn...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cDOOM3 E3 Demo ;)

 

/VMS7, som känner ett behov av 3GHz :(

Bitte ersprechen.. 3Giga? Med 9700? -bleknar-

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

---

Väcker mig själv och skriver rätt

[inlägget ändrat 2002-11-05 08:18:39 av NoiseKiller]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...