Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MP3, CD eller MD???


slackie

Rekommendera Poster

Hallojens!

 

Har nu länge funderat på att skaffa en bärbar spelare. Men så råder det dilemma om vad man ska köpa. Huvudsaken är ju att det ska låta bra men samtidigt vill man ha den smidiga funktionen att kunna ansluta till dator och överföra låtar. Givetvis är det många plus i kanten om spelaren också är liten!? "MP3" spelare tänker somliga som läser detta nu - liten, lätt att överföra osv. Men är det hyfsat ljud? Spelaren som har fångat mitt intresse är Sony's MZ-N1 - liten och har funktionen att överföra låtar via USB. Kanske borde lägga till att budgeten inte är mer än 3500 kr heller.

Är det ngn som har ngt bättre alternativ eller tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Patrik Johansson-

Hej

Själv skulle jag nog ta en MD då du kan ha en massa skivor med en massa låtar.

Om du väljer en MP3spleare så måste du föra över låtarna varje gång du vill byta ut någon.

Dock så tycker jag att ljudet är helt OK i mp3 spelare (de jag har testat) men jag har hört att batteritiden är kort jämfört med MD och CD.

 

/Neox -(Patrik J)

”Gravitation can not be held responsible for people falling in love”
- citat av Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller helt med föregåend skribent, batterierna tar fort slut vad man än använder för media. När man hade fått acceptabel battritid på vanliga walkmans ville producenterna att man skulle köpa cd, md eller mp3 spelare.

Det vettigaste jag har hittat är en mp3 spelare från verbatium som spelar 8cm cdrw skivor, lagom många låtar, lagom stor och drar mindre ström än en cd spelare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Patrik Johansson-

Hur lång speltid kan man ha på en sådan skiva?

 

/Neox -(Patrik J)

”Gravitation can not be held responsible for people falling in love”
- citat av Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker Irivers Slimx verkar vettigast, speltid på över 20 timmar beroende på batterikonfiguration sägs det...

 

...varför alla är så enormt intresserade av den där netmd från sony har jag jäkligt svårt att begripa dock - vad är så bra med minidisc? Ok då, dom är små.. men det ryms juh inget på dem heller... ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kommer inte ihåg exakt men tippar på 150 Mb eller ca 150 min mp3, ska leta reda på det och postar länken lite senare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...