Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

VapoChill


NoiseKiller

Rekommendera Poster

Jo, men speciellt ljudlös blir den ju inte eftersom den innehåller en kompressor.

 

(Skrivet med tanke på din signatur)

 

 

==Coleburn==

 

--------------------

”It takes a lot of knowledge to

really mess something up!”

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror mig ha läst någonstans att den skulle låta lite som ett kylskåp. Nån som vet hur ljudnivån är på VapoChill lådan?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta medför att VapoChill-datorerna håller en låg ljudnivå vid drift, ca 35dB beroende på konfiguration.

 

Då försvinner den där 12dB-känslan.

 

/TN

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo ljudnivån lär väl inte vara den bästa - men cpu-tempen var ganska låg.. Eller rättare sagt, förbannat låg. *hehe*

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm...trodde att det var just ljudnivån du jagade :)

 

Om inte så går det väl att fixa till en dekompressionsanläggning som kondenserar kväve ur luften. Kvävet i flytande form leder man sedan i en jämn ström över processorn (man kanske måste ha moderkortet liggande) där kvävet återigen förgasas. Detta system blir nog allt annat en tyst, men du lär ha en processortemp på about -150 grader C.

 

==Coleburn==

 

--------------------

”It takes a lot of knowledge to

really mess something up!”

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

processortemp på about -150 grader

Bör väl fungera... Dock borde processorn bli ganska så skör.

 

 

Mmmh - apropå ljudnivå. Får kanske vänta på den där smarta, enkla, tysta kompressorn som visades på Tekniska Mässan förra året. Den vars skapare avled en tid efter mässan. Men nu har visst arvet löst sig och familjen tror på en produkt på marknaden om ett par tre år...

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mycket bra ide!!!! att lägga ner burken! Ända tills jag insåg att cd-spelaren förmodligen måste vändas å eftersom jag ogillar att överjobba saker å ting så övergav jag raskt projektet!! ;)

 

 

"dubbla negationer!! " sug på denna då!!

 

ANTIKÄRNKRAFTSMOTSTÅNDARE

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...