Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

svart/vit bild på tv:n


kom igen.....

Rekommendera Poster

kom igen.....

Har precis bytt upp mig till en geforce 4 grafik kort och helt plötsligt får jag svart/vit bild på tv när jag kör s-video out med scart, fungerade utmärkt med mitt gamla grafikkort, är det några andra inställningar man måste ha bara för man byter grafikkort, eller vad är felet..

tacksam för hjäääälp..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Lindqvist

Det enda jag kan tänka mig är att kortet inte skickar ut PAL signaler som det borde. Den skickar ut den Americanska standarden som heter NTSC om jag inte minns helt galet. Den inställningen kan man göra där man gör andra inställningar som rör tv-out.

 

// Magnus

 

 

--Hard work pays off in the future. Laziness pays off now.--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kom igen.....

jag tror det har löst mig, har hört mig om lite här på jobb och enligt dom ska man fa fått någon sladd eller något som ska lösa det, ska hem och kolla sen...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kört svideo via scart tidigare? är du helt säker på att tvn tar svideo via just den scartingången? har du då ställt om tvn till svideo på just den ingången?

 

Om tvn inte tar svideo måste du ställa om till komposit i inställningarna till tv-utgången, finns normalt under nview-fliken/delen i grafikkortets flik under bildskärm i kontrollpanelen.

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft samma problem. Löste sig när jag kollade noga kontakterna på S-VHS sladden. En tråd som går in i grafikkortets uttag var böjd. Kanske värt att kontrollera.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till viss del beror det på kablarna (längden och kvaliteten, även åldern på TV'n kan avgöra.

Om du nu skulle ha det inställt på NTSC så skulle du inte ha någon bild alls.

 

Viktigt är också att du har gjort rätt inställningar i bilddskärmsinställningarna. "TV out läget" måste vara anpassat så din TV klara av det, och vara satt till att det är den "primära" bildmottagaren, i vissa fall kan bilden hamna både på datornsskärm och TV samtidigt.

Enklast är att koppla sladden till TV innan datorn är påslagen. Slå på TV'n koppla sladdarna, starta sedan datorn.

Enliogt min erfarenhet funkar RCA sladdar bäst!

 

 

 

 

_______________________________________

 

- who dares | wins.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...