Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MiniDisk


MattiasStåhl

Rekommendera Poster

Generatorbrum? Det låter juh som du har jordslingebrum i anläggningen, det lär inte ha med datorn att göra i så fall... har du något annat kopplat till ljudanläggningen? Typ en video eller en TV eller en radio med fast antennkabel?

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar cd/rw i hemmastereo??

Ja, i min Technics CD-spelare. Det konstiga är att den är från ~93, dvs. flera år innen RW-tekniken uppfanns.

Kan nån förklara det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förklara och förklara, bränner man en cd-rw som en vanlig musikcd så är det ingen teknisk skillnad på den och en vanlig skiva. Den enda (mig veterligen) anledningen till att vissa läsare inte tar cd-rw är för att groparna (heter det så?) är mycket mer oprecisa och svaga på grund av möjligheten att återbränna/återforma. Det var nu ett tag sedan jag pysslade med skivor, så jag kan ha fel någonstans - så, med reservation för fel ;)

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, inget i TV/Video/radio utrustning. Generator brus kanske är fel ord, men tex vid visning av filmer från CD hur klart och tydligt hur CD motorn jobbar och accelerar osv. Har ett gammalt skete SB 128 ljudkort, vilket säkerligen förklarar det mesta.

 

Ang CD RW skivors icke kompalitet med vissa enheter, har också fått någon förklaring om att det främst är skillnaderna just på bränningen jmf med vanlig CDR, sedan var det något med TOC'en eller nåt sånt också. Fast det finns både bilstereoapparater och annat som klarar av att läsa CDRW skivorn så det måste vara någon sorts begränsing i läsningen hos vissa apparater...

vad fan vet jag... typ...

_______________________________________

 

- who dares | wins.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med en stor skillnad, MD-skivor funkar i musikanläggnig med MD-spelare vilket inte är fallet med CD-rw.

Klart att CDRW-skivor inte funkar i en MD-spelare... ;-)

Det finns dock CD-dpelare som kan spela upp CDRW-skivor.

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there’s no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man få en kopia..? Adress i min info...

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there’s no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Är det någon som vågar anta utmaningen. meddela mig här så kan jag maila filerna."

Anmäler mig som testare. Min mail-adress hittar du i användarinfon.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok... nu kommer spelreglerna:

 

Jag har rippat första minuten av Vivaldis "våren" med 128, 160, 192 och 224 kbit/s. Sedan konverterat dem till wav och sedan tillbaka till mp3 och 224 kbit/s

 

Målet för er är att hitta den högsta och den lägsta och posta svaret här i tråden och så återkommer jag med svaren sedan ok?

 

Standby for e-mail transfer...

 

[Esc]

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill oxå vara med och leka :)

 

Inte för att jag tror att jag kan avgöra något, mer än kanske den sämsta.. men ska ge mitt gamla sblive! och mina portapro en chans i alla fall. Tillsammans med mitt öronbrus ;)

 

Skicka till: support snabel-a graflunds.se

 

.wey

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Målet för er är att hitta den högsta och den lägsta och posta svaret här i tråden och så återkommer jag med svaren sedan ok?"

Puh, det var inte lätt att med ett SoundBlaster Audigy och ett par Altec Lansing ACS 340 multimedia speakers avgöra högsta och lägsta. Det får helt enkelt bli en gissning.

Högsta: 3.mp3

Lägsta: 2.mp3

 

/Max

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm... Detta var svårt... Har bara lyssnat via mitt gamla SB Live och med mina Cambridge SoundWorks-högtalare. Har ingen brännare hemma just nu så jag kan inte bränna ner dem och testa i stereon. Kunde jag det så tror jag att det skulle gå betydligt lättare.

 

/Stefan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu klurigare med ett par lurar och ett gammalt sblive :)

 

Eller helt omöjligt faktiskt. Gissar på 3 som högsta och 4 som lägsta.

 

Tror det är mycket enklare att höra skillnader i stycken som The Levellers, Dog Train, mycket mer dynamik och bredare ljudspektrum i sådana poplåtar väl? :) (eller något med FLA)

 

.wey

 

[inlägget ändrat 2002-10-31 22:02:20 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

And the winner is... .wey

 

Svaret kommer här:

1.mp3 = 192

2.mp3 = 160

3.mp3 = 224

4.mp3 = 128

 

Men det skiljer inte så mycket egentligen mellan dessa olika tycker jag personligen, men jämför man dessa sida vid sida så märks det väl.

 

Sov gott, eller ha en trevlig kväll!

 

 

 

[Esc]

 

 

[inlägget ändrat 2002-10-31 22:43:41 av [Esc]]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow! :)

 

3 var rätt uppenbar segrare, men vilken som var sämst av de andra tre var helt hopplöst att avgöra :)

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...