Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Messenger


Bazeman

Rekommendera Poster

Såg någon gång i tidningen Pc för alla ett tips för hur man tog bort Messenger på datorn när man kör XP.

 

Hittar tyvärr inte artikeln men jag hoppas att någon vet hur man gör för att avinstallera det. Kommer ihåg att man skulle ändra ett värde någonstans.

 

Tack på förhand

 

Bazeman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ta bort Messenger i Lägg till/Ta bort program och Lägg till/Ta bort Windowskomponenter. Om Messenger inte finns där går du till Windows och inf-mappen. Där finns sysoc.inf. Leta åt

msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,hide,7. Ta bort hide, men lämna kommatecknen. Då ska raden se ut så här:

msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,,7. Spara lämna. Sedan så dyker Messenger upp i Lägg till/Ta bort Windowskomponenter i Lägg till/Ta bort program. Och då är det bara att avinstallera.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ändrar i en fil som heter i mitt fall Windows\inf\sysoc.inf

leta reda på en rad som börjar med msmsgs

ta bort HIDE, spara filen, sen kan du avinstallera Messenger som vanligt.

 

Raden ska se ut så här:

msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,,7

 

/TN

 

[Edit] Maratonmän springer långsamt men skriver snabbt.

Hur fn gör du ? Har du färdiga inlägg för standardfrågor ?

Varför är jag alltid 30s efter ?

[inlägget ändrat 2002-10-30 18:48:20 av Don Tomas]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Hur fn gör du ? Har du färdiga inlägg för standardfrågor ?"

Visst, jag har alltid 5-10 besvara-fönster, med de vanligaste svaren, framme. Det gäller bara att klicka på rätt besvara. Pinsamt om det blir goddag yxskaft-svar.

 

Skämt åsido. Jag använder mig av Eforums, i de flesta fall förträffliga, sökfunktion då jag vet att frågan redan finns besvarad. Har också ett hum om var svaret finns och vem som skrivit det, då jag har ambitionen följa alla för mig intressanta ämnen.

 

/Max

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man önskar bara att när man ser samma fråga efter 300ade gången att fler hade upptäckt sökfunktionen. Oftast är det ju så att en fråga har besvarats tidigare, och att den kanske inte behöver svaras på igen? Men, eforum är ju till för alla, även de som inte hittat sökrutan...

 

----------

Ipsa scientia potestas est

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Cloudberry!

 

Oftast är det ju så att en fråga har besvarats tidigare, och att den kanske inte behöver svaras på igen? Men, eforum är ju till för alla, även de som inte hittat sökrutan...

 

Den är annars rätt strategiskt placerad, som gör att man normalt inte borde missa den. :)

 

Fast har man akuta problem så ger man sig inte tid att söka. Då vill man ha svar direkt. Då kan det ju bli 300 frågor på samma sak. Kanske dags med en storstädning på Eforum :P

 

---

/Stefan Eklinder

 

If you can’t make it, fake it.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Bästa och enklaste sättet att ta bort Messengern:

Start /kör, skriv eller klistra in:

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Klicka på Ok och starta om....

Hubbe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Hej!

Följde ditt exempel med att redigera sysoc.inf och sen avinstallera Win-messenger, men det resulterar att OutlookExpress tar 30 sekunder extra på sig att starta. Har du ngn bra ide på hur man löser det?

 

Håkan!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håkan4 skrev:

 

...men det resulterar att OutlookExpress tar 30 sekunder extra på sig att starta.

Har aldrig inträffat de gånger jag editerat sysoc.inf, men kika på följande sida, ungefär på mitten och Magiks inlägg:

 

http://www.duxcw.com/yabbse/index.php?board=10;action=display;threadid=4187

 

Eller kika på denna sida:

 

http://www.techsupportforum.com/archive/index.php/t-8088.html

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...